• انتشار: 1402/01/21 - 09:57
  • تعداد بازدید: 441
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استثنایی کردستان در اردیبهشت ماه

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استثنایی(با نیازهای ویژه) استان خبر داد.

6703.mp3 برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استثنایی کردستان در اردیبهشت ماه

طالب محمدی، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در تقویت خودباوری دینی و ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی گفت: مرحله استانی این مسابقات در رشته‌های قرآن، نماز و عترت ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان با شرکت ۸۴ نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر برگزیده مقاطع تحصیلی دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کار و دانش خاص به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان برای پنج گروه دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی و طیف اتیسم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات یاد شده در پنج رشته قرائت قرآن، حفظ جزء۳۰، احکام، انشای نماز و اذان آقایان با محوریت بصیرت‌افزایی دینی و ترغیب دانش‌آموزان به فراگیری آموزه‌های دینی و قرآنی برگزار می‌شود.

محمدی با تأکید بر ضرورت و گسترش فرهنگ قرآنی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، بانه، کامیاران، قروه، دهگلان و بیجار برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباوری شکوفا خواهد شد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان برگزاری چنین مسابقاتی را انگیزه‌ای برای روی آوردن بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ قرآنی، تحکیم مبانی اعتقادی و عملی کردن آموزه‌های دینی ذکر کرد.

محمدی با بیان اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان در این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: تزکیه و تعلیم همزاد و مکمل هم هستند و رویکرد آموزش‌وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

وی در پایان همراهی و همکاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و یادآور شد: همراهی اولیای دانش‌آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان ثبت شود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6703
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید