• انتشار: 1402/02/05 - 13:02
  • تعداد بازدید: 484
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با دانش آموزان دارای اختلال طیف اتیسم برای اولین بار در ایلام

با هماهنگی ریاست دانشگاه فرهنگیان و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی، برای اولین بار در استان کارگاه آموزشی با عنوان «اختلالات طیف اتیسم و روش‌های درمانی و آموزشی ویژه آنان» برای دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی برگزار شد

6746.mp3 برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با دانش آموزان دارای اختلال طیف اتیسم برای اولین بار در ایلام

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی ایلام، نسرین مهدی‌زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام، هدف از برگزاری این گونه کارگاه‌ها را آشنایی دانشجومعلمان با ویژگی‌های رفتاری و هیجانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و همچنین شناخت راهبردهای آموزشی و مداخله‌ای ویژه این کودکان عنوان کرد.

مهدی زاده خاطر نشان کرد: با برگزاری این قبیل کارگاه‌ها به ویژه در حوزه کودکان با اختلال طیف اتیسم، می‌توان گامی رو به جلو در جهت بهبود و کیفیت‌بخشی به آموزش این قشر از جامعه برداشت و نیز حمایت‌های اجتماعی و آموزشی بیشتری را برای آنان به وجود آورد.

وی گفت: براین اساس لازم است که دانشجومعلمان رشته آموزش کودکان استثنایی به عنوان اصلی‌ترین گروه در بدنه‌ی آموزش و پرورش که امر پرورش و تربیت این کودکان را برعهده خواهند داشت، در این کارگاه‌ها شرکت فعال داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام تصریح کرد: به همین منظور از طریق رایزنی با ریاست دانشگاه فرهنگیان ایلام و مساعدت وی، تصمیم گرفته شد که برگزاری این کارگاه‌ها ادامه‌دار بوده و سایر زمینه‌های کودکان استثنایی را نیز در برگیرد.

نسرین مهدی زاده در پایان گفت: لازم به تأکید است که مدرسی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی را نیروهای توانمند و متخصص حوزه آموزش و پرورش کودکان استثنایی برعهده دارند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6746
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید