• انتشار: 1397/04/27 - 09:20
  • تعداد بازدید: 480
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی تشخیص و درمان اختلال یادگیری و نارسایی توجه

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: کارگاه آموزشی تخصصی تشخیص و درمان اختلال یادگیری و نارسایی توجه، بیش فعالی و فرزند پروری آدلری برای اولین بار در خراسان شمالی با همکاری انجمن حامی دانش آموزان استثنایی استان برگزار شد.

1113.mp3 برگزاری کارگاه آموزشی تشخیص و درمان اختلال یادگیری و نارسایی توجه

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، اين کارگاه آموزشی 4و5 تیرماه در محل مجتمع رفاهی فرهنگیان جنت شهرستان بجنورد برگزار شد.


علي متقيان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در توضیحات این خبر گفت: این کارگاه به منظور بهبود و ارتقاء سطح دانش تخصصی معلمان مراکز اختلالات یادگیری و مشاوران فعال و مدرسان آموزش خانواده برای اولین بار در خراسان شمالی به همت آموزش و پرورش استثنایی با حضور پروفسور حمید علیزاده استاد برجسته ی دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.


علی متقیان گفت: در این کارگاه 100 نفر از متخصصین فعال در این حوزه به مدت 16 ساعت شرکت نمودند که برای شرکت کنندگان در کارگاه گواهی معتبر از سازمان نظام روانشناسی کشور و انجمن روانشناسی تربیتی ایران صادر خواهد شد.


وی افزود:بهداشت روانی کودکان به شیوه تعامل والدین با آن ها بستگی دارد، با وجودی که هر پدر و مادری در آرزوی فراهم ساختن بهترین امکانات در خانه هستند، امّا ممکن است به شیوه صحیحی آن ها را در اختیار فرزندانشان قرار ندهند زیرا هنوز روش منحصر به فردی برای تربیت فرزندان اختراع نشده است.


متقیان ادامه داد: اختلالات یادگیری نوعی اختلال در توانایی فرد برای تفسیر کردن آنچه می بیند و یا می شنود و یا ربط دادن اطلاعات بخش های مختلف مغز به یکدیگر است و شیوع اختلال یادگیری خاص در زمینه های آکادمیک خواندن، نوشتن و ریاضی 5 تا 15 درصد کودکان مدرسه ای است

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1113
کلمات کلیدی