• انتشار: 1398/05/16 - 10:22
  • تعداد بازدید: 484
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
آذربایجان شرقی

برگزاری کارگاه آموزشی دوره تابستانی طرح نبوغ

کارگاه آموزشی دوره تابستانی طرح نبوغ با تدریس خوشبخت رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان برگزار شد. معرفت مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طرح پرورش نبوغ با فعال سازی هر دو نیمکره مغز به صورت آموزش های دوره ای در ۱۲ساعت برای دانش آموزان نواحی پنجگانه تبریز برگزار می شود.

1909.mp3 برگزاری کارگاه آموزشی دوره تابستانی طرح نبوغ



به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی، پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این همایش ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از اجرای این طرح برای اولین بار گفت: معجزه تعلیم و تربیت ارتباط معنادار روان و سهل حوزه خانواده و مدرسه است.


 وی ادامه داد: اهمیت ارتباطات خانه و مدرسه، اهمیت حساسیت کودکی و نوجوانی برای صاحب نظران تعلیم و تربیت و مشارکت در تعلیم و تربیت که کاری تک بعدی، تک ساحتی نمی باشد در حوزه تربیت فرزندان ما بسیار مهم است و حاصل ضرب این سه مورد موجب سعادت فرزندان ماست.


معرفت مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: طرح پرورش نبوغ با فعال سازی هر دو نیمکره مغز به صورت آموزش های دوره ای در ۱۲ساعت برای دانش آموزان نواحی پنجگانه تبریز برگزار می شود.


وی افزود: 300 نفر از دانش آموزان پایه های سوم تا ششم ابتدایی نواحی پنج گانه تبریز به همراه اولیاء و با اولویت مدارس کم برخوردار و محروم دخترانه و پسرانه در این کارگاه آموزشی شرکت می کنند و کارگاهای آموزشی برای چهار گروه سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و برای هر گروه در سه جلسه چهار ساعته در مدت یک هفته برگزار می شود.


خوشبخت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یکی از سخنرانان در این همایش به تاریخچه تقسیم‌بندی مغز به دو نیمکره اشاره کرد و گفت: مغز ۲ درصد وزن بدن را تشکیل داده درحالیکه ۲۰ درصد انرژی آن را به خود اختصاص داده است.


وی ادامه داد : ما به هر دو نیمکره برای یک زندگی خوب و موفق نیازمندیم اما متاسفانه کمتر به فکر تقویت نیمکره راست بوده‌ایم درحالیکه بسیاری از دانشمندان، مخترعان، ثروتمندان و انسان های موفق به استفاده درست و مناسبی از هر دو نیمکره به خصوص این کار حراست کرده‌اند مثل لئوناردو داوینچی که مظهر استفاده از دو نیمکره مغزی می باشد.


وی ضمن یادآوری و تشریح عملکرد هر کدام از نیمکره های مغزی تاکید کرد: تسلط نیمکره‌های مغزی در مغز هر فرد با دیگری متفاوت است وعلم هنوز راه درازی برای دست‌یابی به اطلاعاتی کامل و جامع در این باره دارد و تفاوت‌های افراد مرتبط با تفاوت های نیمکره های مغزی است علم هنوز نتوانسته به دستاوردهای دقیقی درباره مغز برسد.


 پرویزی مدیر مرکز مشکلات ویژه یادگیری تشریح کرد: محصول مغز، هوشهبر (IQ) می باشد که یکی از جذاب‌ترین فرایندهای روانی است که نظرات متفاوتی در مورد آن گفته شده است. وی افزود: گروهی هوش را دانایی خرد و عقل، گروهی آن را حل مسئله و گروهی دیگر آن را مترادف با موفقیت تحصیلی می دانند.



پرویزی ادامه داد: بهترین تعریف هوش توسط وکسلر ابداع کننده جامع ترین تست های هوش در جهان ارائه شده که شامل تفکر عاقلانه عمل منطقی و رفتار موثر و مفید است.


 این روانشناس بالینی ضمن توضیح مقیاس عملی هوش و تقسیم بندی افراد از نظر هوشی خاطرنشان کرد: هوشبهر تقریباً 70% افراد جامعه بین ۸۵ تا ۱۱۵ بوده که این افراد دارای هوش نرمال می باشند.


پرویزی با اشاره به هرم سیستم اعصاب مرکزی که در زمان تولد همراه با انسان به دنیا می آید اذعان کرد: معلمان پایه اول ابتدایی باید مراقب فرزندان ما در این پایه باشند چون شکل گیری شخصیت، علاقه به تحصیل و موفقیت در این پایه اتفاق می‌افتد.



 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1909
کلمات کلیدی