• انتشار: 1400/03/26 - 08:33
  • تعداد بازدید: 1051
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی آزمایندگان تحصیلی، بینایی و شنوایی در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: آزمایندگان آمادگی تحصیلی در قالب 2 کلاس 22 نفره و بینایی و شنوایی در قالب 2 کلاس 27 نفره در 17 پایگاه سنجش به ارزیابی و تعیین جایگاه صحیح آموزشی نوآموزان بدو ورود به دبستان اقدام می نمایند.

4676.mp3 برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی آزمایندگان تحصیلی، بینایی و شنوایی در کردستان
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل  سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل  از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان، رنجبر  رئیس آموزش و پرورش اسثنایی کردستان اظهار داشت:  در پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان مورد ارزیابی های اولیه بهداشتی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند که مرحله آمادگی مهم ترین ، اساسی ترین و حساس ترین بخش می باشد که توسط نیروهای آموزش دیده و مجرب اجرا می شود.
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی  کردستان گفت: برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در راستای ترویج اصل عدالت اجتماعی، افزایش آگاهی، سطح دانش و کمک به شناسایی، تشخیص و مداخله بهنگام جهت پیشگیری از بروز اختلالات مهم و ضروری است.
وی گفت: در این کارگاه آموزشی نحوه ی اجرای آزمون غربالگری، برقرارارتباط با نوآموز، تعیین نمره برش و نحوه ی ارجاع به مرحله تخصصی هوش به آزمایندگان آموزش داده می شود.
 
در ادامه با بیان اینکه سنجش و ارزیابی فرایندی علمی و تخصصی است که اجرای آن مستلزم بهره گیری از نیروهای دارای دانش و مهارت خاص است، افزود: با توجه به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در فرایندی آموزشی بسیار کارگشاه و اثربخش بده و باید مدنظر قرارگیرد.
رنجبر افزود: در مرحله آمادگی تحصیلی نوآموزان با خرده تست های استدلال عددی، تشخیصی، دیداری، فضایی، حل مسئله، تداعی، مهارتهای حرکتی ظریف و ... سنجیده می شوند.
 
وی در ادامه گفت: اگر نوآموزان در این مرحله به دلایلی مثل اضطراب، عدم برقرای ارتباط، خستگی، بیماری و غیره قادر به پاسخگویی نباشند به مرحله تخصصی هوش جهت ارزیابی دقیق تر و تشخیص مناسب ارجاع داده می شود که این مهم به تعیین جایگاه آموزشی نوآموز می انجامد.
 
در پایان اظهار داشت: این کارگاه به مدت 16 ساعت و تعداد 44 نفر از آزمایندگان حضور داشتند که پس از اتمام آموزش به تمرین عملی پرداخته و در پایان نیز از آزمایندگان آزمون کتبی گرفته شد.
 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4676
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید