• انتشار: 1397/04/12 - 11:57
  • تعداد بازدید: 438
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیش از 40 هزار نوآموز کلاس اولی گلستاني غربالگری می شوند

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان با اشاره به اينكه بیش از 36 هزار نوآموز کلاس اولی غربالگری می شوند گفت: اين آينده سازان ايران اسلامي در 18 پایگاه عمومي و 2 پایگاه تخصصي سنجش مي شوند.

1066.mp3 بیش از 40 هزار نوآموز کلاس اولی گلستاني غربالگری می شوند

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان ،شناسایی و تشخیص نارسایی های جسمی با هدف ارزیابی آمادگی تحصیلی دانش آموزان، بهبود فرایندهای آموزشی و پرورشی و جلوگیری از افت تحصیلی آنان همچنین جای گیری مناسب در مدارس و آگاهی والدین از وضعیت جسمی فرزندان خود را از اهداف طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان عنوان كرد. 


وي گفت:نوبت گیری خانواده ها از 2 تیر در مدارس آغاز شده و فعاليت پایگاه های سنجش غربالگری تا پایان مرداد به مدت 55 روز کاری ادامه  خواهد داشت.


گوهری راد  گفت: غربالگری نوآموزان بدو ورود در حوزه های مختلف شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی ، گفتار سنجی و مسائل بهداشتی توسط مربیان و متخصصان آموزش و پرورش استثنایی و همکاری پزشکان مراکز بهداشت درمانی استان انجام می شود.


مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان سنجش آمادگی تحصیلی نوآموزان در حیطه های  شناختی،زبانی، کلامی و ارزیابی رفتار در طیف اوتیسم  را از دیگر موارد غربالگری نوآموزان عنوان كرد.


وی افزود: در صورتی که نوآموزی در هر یک از این حوزه های مشکل دار تشخیص داده شوند، به مراکز تخصصی معرفی می شوند و ادامه بررسی در آن بصورت رایگان برای نوآموز انجام خواهد شد.


گوهری راد در پایان اظهارداشت:هزینه غربالگری 25 هزارتومان است. برای دانش آموزان کم بضاعت بصورت نیم بهاء و رایگان خواهد بود .



عباس خانعلی رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان نيز گفت: پیش بینی می شود تابستان امسال بیش از 40 هزار دانش آموز بدو ورود در 10 شاخص مختلف در حوزه های بینایی ،شنوایی،پزشکی، پوست، مو،هوش و استعداد و... مورد سنجش و غربالگری قرار بگیرند.


خانعلی افزود: دانش آموزانی که در مرحله اول درشاخص های تعیین شده مشکل داشته باشند به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد تا با ارزیابی دقیق تر نسبت به جایگیری این دانش آموزان اقدام شود.با آغاز ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی،آموزشگاه اطلاعیه ها و فرم های سلامت را در اختیار خانواده ها قرار می دهند پس از نوبت گیری خانواده ها باید در نوبت تعیین شده به پایگاه های سنجش مراجعه نمایند.


  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1066
کلمات کلیدی