• انتشار: 1400/05/12 - 07:42
  • تعداد بازدید: 941
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تا کنون بیش از 400 نوآموز در طرح سنجش شایستگی های حرکتی بدو ورود به دبستان غربالگری شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون بیش از 400 نوآموز در طرح سنجش شایستگی های حرکتی بدو ورود به دبستان غربالگری شدند.

4901.mp3 تا کنون بیش از 400 نوآموز در طرح سنجش شایستگی های حرکتی بدو ورود به دبستان غربالگری شدند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویر احمد، شهربانو بختیاری در این زمینه عنوان کردند : برای اولین بار نوآموزان ورود به مدرسه مورد ارزیابی شایستگی های حرکتی قرار می‌گیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: هر سال شاهد اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بودهایم که نوآموزان از جنبه‌های مختلف همچون بینایی، شنوایی، اختلالات کلامی و نارسایی‌های جسمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: یکی از بخش های مغفول ولی مهم سنجش و ارزیابی سواد حرکتی نوآموزان بود که با توجه به اهمیت و ضرورت آن برای نسل آینده،با هماهنگی های به عمل آمده توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری، این بخش نیز به مراحل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان افزوده شد.

بختیاری با اشاره به پایلوت بودن این طرح در سال جاری خاطرنشان کرد: بر این اساس در پایگاه های سنجش مرکز استان تا کنون 400 نوآموز شامل 200 نوآموز دختر و 200 نوآموز پسر مورد سنجش شایستگی های حرکتی قرار گرفتند که تا 15 مرداد این رقم نیز افزایش خواخد یافت.

بختیاری ادامه داد: در این طرح نوآموزان در 4 ایستگاه هماهنگی چشم و عضله،چابکی،استقامت و تعادل فضایی مورد ارزیابی حرکتی قرار می گیرند. این طرح از 20 تیرماه در پایگاه سنجش شهر یاسوج آغاز و تا 15 مرداد 1400 نیز ادامه دارد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4901
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید