• انتشار: 1398/09/16 - 14:10
  • تعداد بازدید: 411
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آذربایجان شرقی

تبیین سند " سی هشت 98 " سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

جلسه مدیران مدارس استثنایی با موضوع تببین سند سی هشت با حضور نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات در مجلس، در خانه معلم شماره دو تبریز برگزار شد.

2251.mp3 تبیین سند " سی هشت 98 " سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز جلسه مدیران مدارس استثنایی با موضوع تببین سند سی هشت با حضور نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات در مجلس، در خانه معلم شماره دو تبریز برگزار شد.


مریم خوشبخت ضمن تبریک روز جهانی معلولین ، از سند " سی هشت 98 " بعنوان مصوبات جدید سیاست های آموزش و پرورش استثنایی کشور نام برد و بر شناخت دانش آموزان با نیازهای ویژه و آگاه سازی افکار عمومی در این زمینه بعنوان یکی از وظایف آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد.


وی ادامه داد: برون سازمانی نمودن مناسبتهای مربوط به حوزه استثنایی از جمله روز جهانی معلولین و گسترش این شناخت و تعامل با سایر ارگانها جزو اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور می باشد.


میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات در مجلس ضمن حضور در این اجلاس گفت: وزارت آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی مظلومیتی کلی دارد و در این بین حوزه استثنایی مظلوم تر است.



وی با اشاره به کمبود کلی نیرو در آموزش و پرورش بویژه در حوزه استثنایی ادامه داد: با توجه به اینکه در مدارس عادی برخی از نیروهای متخصص مورد نیاز اداره استثنایی مشغول به خدمت هستند پیشنهاد می کنیم با ارائه فراخوان در این زمینه توسط اداره استثنایی ، بخشی از نیروی تخصصی مورد نیاز مدارس استثنایی تامین گردد.


وی با تاکید بر اینکه وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است، از تمامی فرهیختگان جامعه بویژه فرهنگیان از جمله مدیران مدارس خواست نیم نگاهی نیز به این موضوع داشته باشند از جمله اینکه کدام قانون باید وضع ، اصلاح یا لغو گردد و یا کدام قانون اجرا نشده ، غلط یا ناقص اجرا می شود.


این مقام مسئول عنوان کرد : دولت مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش بدهکار است و ۲۰۰ هزار میلیون تومان از آن سهم سنوات ارفاقی همکاران حوزه استثنایی می باشد که امید داریم تا عید سال بعد مرتفع گردد و اگر دولت محترم مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان غیر از بودجه سال ۹۸ به آموزش و پرورش بدهد، می توانیم بدون بدهی وارد سال ۹۹ شویم.



میرزاده سخنگوی کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات مجلس ضمن شفاف سازی این مساله که کمک مردم به مدارس منع قانونی ندارد و غیر قانونی نمی باشد ، در خصوص تغییر صندوق گفت : در این زمینه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بتدریج بر اساس میزان بازنشستگی در اختیار استانها قرار می گیرد.


گفتنی است در این نشست مدیران مدارس استثنایی نواحی پنجگانه و مدیران مراکز مشکلات ویژه یادگیری تبریز حضور داشتند که در خصوص سند "سی هشت 98 " سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.




  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2251
کلمات کلیدی