• انتشار: 1399/04/18 - 13:05
  • تعداد بازدید: 1154
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

تحصیل 6هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی استان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت : شش هزارو 263 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری 99-98به تحصیل پرداختند.

3311.mp3 تحصیل 6هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی استان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه این دانش آموزان تحت آموزش تلفیقی- فراگیر، دیرآموز ودارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند، افزود: تسهیل دسترسی همه دانش آموزان به آموزش وپرورش فراگیر راهکاری مناسب برای دستیابی به عدالت همه جانبه وتحول در نظام آموزش وپرورش است.


رنجبر با بیان اینکه  در طی سال های اخیر حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی(نهضت عادی سازی) جزو سیاست های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  بوده است ، افزود :485 نفردانش آموز به صورت تلفیقی - فراگیر در دوره های مختلف تحصیلی ،  4178 نفردانش آموز دیرآموز در پایه های اول تا سوم و 1600 نفردانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری درپایه های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی ازخدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان استفاده کردند.


رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در راستای تحقق یکپارچه سازی، همگام و همزمان کردن فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار همسالان در مدارس عادی خود براین باوریم که با حمایت از روش یکپارچه سازی، افرادی که معلولیت یا هر گونه مشکل یادگیری دارند می توانند همانند افراد عادی با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت ها و امکانات برابر برای خود شکوفایی بهره مند شوند.


رنجبر با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت ،پیچیده وتخصصی است، تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ سازی وتغییر نگرش، آموزش خانواده وآگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری واستفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان خاطر نشان کرد: از جمله مخاطبان اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی می باشند که علی رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی می باشد دچار مشکل می باشند که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراکز مراجعه واز خدمات آموزشی و حمایتی بهره می برند.


وی گفت: دانش آموزان دیر آموز که جمعیت 10 تا 13 درصدی از جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص داده اند در مقایسه با کودکان عادی دارای رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری می باشند.


رنجبردر ادامه افزود: تجربه شکست مکرر در کلاس، فقدان هدف برای آینده، نگرش منفی همکلاسی ها وروش های نادرست آموزش رشد انگیزه و استعداد را در این  دانش آموزان به شدت می کاهد .





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3311
کلمات کلیدی