• انتشار: 1396/12/16 - 10:34
  • تعداد بازدید: 437
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رنجبر اعلام كرد:

تحصیل 6700 دانش آموز دیرآموز در مدارس ابتدایی عادی استان كردستان

رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان كردستان گفت: 6700 دانش آموز دیرآموز طی 6 سال اخیر با بهره گیری ازخدمات سنجش آموزش وپرورش استثنایی استان در مدارس عادی به تحصیل پرداخته اند.

808.mp3 تحصیل 6700 دانش آموز دیرآموز در مدارس ابتدایی عادی استان كردستان


به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي، خليل رنجبر با بیان اینکه کودکان دیرآموز بیشتر در حیطه مهارت های تحصیلی دارای عملکردی محدودتر وضعیف تر از همسالان خود هستند، افزود: در طی سال جاری 23 کلاس جبرانی و مداخله بهنگام در طرح پیش دبستانی با پوشش 220 نفر دراستان برگزار شده است که پیش بینی می شود تعداد این کلاسها در سال آتی به 25 کلاس با پوشش 350 نفر افزایش یابد.



رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان كردستان گفت:کودکان باید نحوه زندگی در جامعه وتعامل با یکدیگر رادر مدارس آموزش ببینند که برای اجرای شدن این مسأله نیاز است تمام دانش آموزان از آموزش ویادگیری درکناریکدیگر به صورت برابربهره مند شوند،که آموزش تلفیقی یکی از روش های تحقق این مهم برای دانش آموزان عادی وبا نیازهای ویژه بشمار می آید.


 


وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 218دانش آموزدیرآموزدر سطح استان بصورت تلفیقی – فراگیر از خدمات آموزشی وپرورشی بهره مند شدند که از این تعداد 152 نفر موفق به گذراندن دوره شدند ،46 نفر نیاز به خدمات جبرانی و20 نفر نیز نیاز به ارزیابی مجدد داشتند.


 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 808
کلمات کلیدی