• انتشار: 1400/04/13 - 09:45
  • تعداد بازدید: 1121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص در ریاضی

مربیان مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان گلستان در فعالیت تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص در ریاضی شرکت نمودند.

4779.mp3 تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص در ریاضی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره  آموزش و پرورش استثنایی گلستان، خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان  در این زمینه افزود : یکی از موضوعات درسی که دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری با آن درگیر هستند. اختلال یادگیری با نقص در ریاضی است که عوامل زیادی در این اختلال تاثیر گذار می باشد، یکی از عوامل زمینه ای مهم، نقص در ادراک فضایی و مفاهیم فضایی، نقص آگاهی و جهت یابی است. لذا تدوین برنامه های مداخله ای یکسان در زمینه شناسایی، ارزیابی ومداخله های آموزشی در درمان دانش آموزان موثر و مفید است و با توجه به اهمیت موضوع  تدوین پروتکل ریاضی  با محوریت دبیرخانه مرکزی استان خراسان شمالی انجام گرفت و استان گلستان نیز یکی از استان های منتخب درزمینه  اجرای طرح بود.

 دژوان کارشناس اختلالات یادگیری و رفتاری عنوان کرد: ریاضیات از محاسبات ساده تا محاسبات فیزیک از ترتیب در مقابل نبود ترتیب وتوالی در زمان، ترکیب شده است. کودکانی که دارای حس ذاتی از این سه مفهوم هستند، می توانند ریاضیات را بفهمند و یاد بگیرند. اما دانش آموزان دارای مشکل در ریاضیات خصوصیات یکی ندارند. برخی از ویژگی های دانش آموزان دارای اختلال ریاضی  در زمینه درک روابط فضایی، ادراک بینایی، تشخیص نماد ها، توانایی های زبانی و ارتباطی، حافظه مهارت های  ترسیمی حرکتی و راهبرد های شناختی است که  بر یادگیری کمی(ریاضی) تاثیر گذارند.

گروه پروتکل ریاضی  مربیان اختلالات یادگیری استان گلستان در اجرای طرح فعالیت مستمر و تاثیرگزاری داشتند که نتایج حاصله به دبیرخانه مربوطه جهت اقدامات لازم ارسال شد.

 

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4779
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید