• انتشار: 1398/12/04 - 14:13
  • تعداد بازدید: 586
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آذربایجان شرقی

جشنواره مهارتی درون مدرسه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه

برگزاری جشنواره مهارتی درون مدرسه ای در طول بهمن ماه سال جاری

2577.mp3 جشنواره مهارتی درون مدرسه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، مریم خوشبخت رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی از برگزاری جشنواره مهارتی درون مدرسه ای در طول بهمن ماه سال جاری خبر داد.


خوشبخت گفت: شناساندن استعدادهای برتر و ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان، شناساندن توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه به جامعه محلی و ایجاد احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار، اهداف عمده برگزاری جشنواره مهارتی درون مدرسه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد.



وی تصریح کرد: این جشنواره مهارتی در مدارس استثنایی نواحی 2 و 3 تبریز ، مناطق مراغه ، شبستر، اهر، سراب، میانه، مرند، آذرشهر، تسوج، مراغه، بناب و میانه با مشارکت 91 نفر دانش آموز پسر و 48 نفر دانش آموز دختر دوره متوسطه دوم در رشته های مهارتی دوخت سرویس آشپزخانه ، کمک خیاط، گلهای درون خانه ای ، درودگری ، رنگ کاری ساختمان، روتختی و ملحفه ، نشاء جالیزی ، مشبک بری، قالی بافی، تعمیر کفش، هنرزندگی در خانه و دوخت عروسک  برگزار شد.



این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان با بیان اینکه نشاط و شادی موجود در این جشنواره ها را باید در فضای مدرسه ایجاد کنیم یادآور شد: ما به میزانی که تجربه مان در حال بیشتر شدن است و عدد برپایی مسابقات مان هرساله در حال افزایش است باید بتوانیم این نشاط و شادابی ای را که هنر می تواند به محیط های آموزش ما منتقل کند را بیشتر در کف مدرسه و صحن کلاس ها ایجاد کنیم.



 وی به بیان اهمیت مهارت کار آفرینی و تعامل دانش آموزان با یکدیگر پرداخت و گفت: «با وجود ناشناخته‌های بازار کار آینده، بسیار مهم است که به دانش آموزان مهارت های لازم برای فرصت آفرینی آموزش داده شود.»


خوشبخت خاطر نشان کرد: برای مهارت‌ آموزی، باید از آموزش خانواده شروع کرد و پس از آن مهارت‌آموزی در پیش دبستانی و به طور جدی‌تر در دبستان شروع شود که در این میان گنجاندن درس‌های مهارتی مرتبط با فرهنگ جامعه بسیار حائز اهمیت است.



خوشبخت در پایان تصریح کرد: مهارت زایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند.


 گفتنی است این ﺟﺸـــﻨﻮاره مهارتی از رﻗﺎﺑـــﺖ ﻫـــﺎی ﮐﻼﺳـــﯽ ﻣﯿـــﺎن داﻧـــﺶ آﻣـــﻮزان  ﭘﺎﯾـــﻪ دوازدﻫـــﻢ آﻏــﺎز ﺷــﺪه و ﭘــﺲ از ﮔــﺬر از ﺳــﻄﺢ ﻣﺪرﺳــﻪ ﺑــﻪ ﺳــﻄﺢ اﺳﺘﺎن، ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻔﺮات ﺑﺮﺗﺮ ﻫﺮ رﺷﺘﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ و  زمان برگزاری در سطح اﺳﺘﺎﻧﯽ حداکثر ﺗﺎ 15  اردﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎه 1399 می باشد.







  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2577
کلمات کلیدی