• انتشار: 1398/10/17 - 12:01
  • تعداد بازدید: 438
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
کرمانشاه

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی با حضورمعاون آموزش ابتدایی اداره کل برگزار شد

جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان با حضورمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و روسای ادارت زیر مجموعه این معاونت در محل اداره آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد.

2387.mp3 جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی با حضورمعاون آموزش ابتدایی اداره کل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه:



این نشست به منظور بحث و بررسی پیرامون برگزاری برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، پوشش تحصیلی پیش دبستان، مشکلات عدم جایدهی صحیح دانش آموزان سنجش شده در مدارس ابتدایی عادی، و مسائل مربوط به مراکز مشکلات ویژه یادگیری برگزار شد.


در ابتدای این جلسه فرزاد سهیلی- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن تسلیت درگذشت سردار سپهبد سلیمانی و همرزمان با وفای ایشان، با بیان اینکه هم اکنون حدود 3800دانش آموز در قالب 76 مدرسه، مرکز و کلاس استثنایی در سراسر استان از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهر مند می شوند، گفت: موضوع برنامه سنجش نوآموزان یکی از برنامه های مهمی است که می بایست با هماهنگی و همیاری کامل دو مجموع آموزش و پرورش استثنایی و آموزش ابتدایی برگزار شود تا بتوان نسبت به غربالگری و جایدهی صحیح دانش آموزان براساس توانایی های آنان اقدام کرد.


سهیلی همچنین به موضوع جایدهی دانش آموزان شناسایی شده در مدارس با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از نواحی و مناطق استان به این موضوع توجه جدی ندارند و مشاهده شده است که دانش آموزانی که می بایست الزاما" در مدارس ویژه تحصیل نمایند هم اکنون در مدارس عادی این مناطق هستند که پیگیری های لازم در این باره به عمل آمده است.


وی در ادامه به سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به منظور توسعه آموزش های تلفیقی – فراگیر اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های جدی سازمان جایدهی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار سایر دانش آموزان است تا بتوانند زندگی راحت تر و عادی تر را در جامعه تجربه کنند.
سهیلی همچنین کمبود جدی نیروی متخصص در حوزه مشکلات یادگیری و مساله فضاهای آموزشی این مراکز را خاطر نشان کرد و بر طرح حل این مساله در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد.


در ادامه ناهید فضلی – معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با تسلیت شهادت فرماندهان مقاومت، ضمن قدردانی از فعالیت های شایسته و ارزنده آموزش و پرورش استثنایی استان بر همکاری هرچه بیشتر این دو مجموعه تاکید کرد.


وی همچنین به موضوع عدالت آموزشی و جایدهی مناسب دانش آموزان متناسب با ویژگی ها و توانایی های آنان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا با برنامه ریزی و بااجرای دوره ها و کارگاه های آموزشی متعدد مساله تفاوت در توانایی ها و ویژ گی ها برای جامعه معلمان به خصوص همکاران مقطع ابتدایی بیشتر تشریح شود و این معاونت بر موضوع تلفیق دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در کنار سایر دانش آموزان تاکید دارد و آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش استثنایی است.


فضلی به موضوع هویت و هویت یابی دانش آموز مطابق با سیاست های سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: وظیفه ما است تا براساس اهداف، برنامه ها و راهکارهای این سند به برنامه های هویت دهی و هویت یابی دانش آموزان این سرزمین بیشتر از پیش توجه کنیم.
در ادامه این نشست پس از بحث و بررسی مسائل از سوی کارشناسان دو مجموعه موارد زیر جهت پیگیری به تصویب اعضا رسید. طی نامه ای از سوی معاونت محترم آموزش ابتدایی از تمامی نواحی و مناطق استان خواسته شود در اسرع وقت نسبت به تکمیل نواقص سنجش 372 نوآموزی که اسامی آنها از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی استخراج شده است، اقدام گردد و در این خصوص هماهنگی لازم با اداره آموزش و پرورش استثنایی به عمل آید.


در روز چهارشنبه 98/10/18 با حضور معاونت محترم آموزش ابتدایی و رئیس آموزش و پرورش استثنایی طی ویدئوکنفرانسی با حضور معاونین آموزشی نواحی و مناطق استان موضوع جایدهی مناسب افراد مطابق با توانایی های آنان تشریح شود.


معاونت محترم آموزش ابتدایی نسبت به برنامه ریزی برگزاری دوره آموزشی تلفیقی-فراگیر برای معلمان و مدیران مدارس پذیرا اقدام و مدرس مربوطه توسط آموزش و پرورش استثنایی تاًمین گردد.


معاونت محترم آموزش ابتدایی نسبت به برنامه ریزی برگزاری دوره آموزشی مشکلات ویژه یادگیری معلمان مدارس اقدام و مدرس مربوطه توسط آموزش و پرورش استثنایی تاًمین گردد.


طی نامه ای به دبیر شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان با امضای رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی  و معاون محترم آموزش ابتدایی مشکلات فضای آموزشی  وکمبود نیروی انسانی مراکز مشکلات ویژه یادگیری منعکس شود.






به اشتراک بگذارید :



  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2387
کلمات کلیدی