• انتشار: 1399/03/12 - 09:44
  • تعداد بازدید: 572
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
گلستان

جلسه شورای اداری استان گلستان

عباس خانعلی رییس اداره استثنایی استان گلستان گفت : در برنامه های آموزش و پرورش استثنایی 22 شاخص و 36 فعالیت پیش بینی شده است .

2925.mp3 جلسه شورای اداری استان گلستان

به گزارش روابط عمومی اداره استثنایی استان عباس خانعلی رییس اداره استثنایی استان گلستان اظهار داشت : در برنامه های آموزش و پرورش به تمام زیر نظامها پرداخته شده است . 22 شاخص برای آموزش و پرورش استثنایی تعریف شده و تمام این برنامه ها در سند تحول منعکس خواهد شد . 36 فعالیت برای ادارات پیش بینی شده که 14 برنامه آن اقتضایی و اختیاری است . سازمان آموزش و پرورش استثنایی 3 برنامه تحولی معرفی نموده است .


 وی افزود : برنامه ها می بایست نمادینه سازی شود سپس کارها نهادینه شود . در هر برنامه ریزی می بایست 3 اصل رعایت گردد : 1 – اصول نظری 2 – اهداف سازمانی 3 – استراتژی و سیاست های راهبردی . در اولویت های سال 99، 3 برنامه مد نظر سازمان می باشد : 1 – مدرسه انطباقی 2 – مداخلات بهنگام طلایی 3 – توسعه مشارکت و کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان . هدف از سند تحول برقراری عدالت آموزشی و افزایش کیفیت آموزش می باشد . باید مدرسه تبدیل به حیات طیبه شود . الگوی ما تربیت تمام ساحتی است . در برنامه نویسی تکیه بر مدرسه محوری می باشد . شاخص ها می بایست در دسترس و قابل تحقق باشند .


قربان رضایی فر معاون آموزش و پرورش استثنایی استان در این جلسه اظهار داشت : به همت همکاران پر تلاش اکثر شاخص ها در سال گذشته محقق شده است . 10 برنامه در شاخص های جدید سال جاری پیش بینی شده است . در آموزش تلفیق می بایست 1464 دانش آموز را تحت پوشش قرار بدهیم . 406 نفر معلم رابط در این بخش فعال باشند . پوشش تحصیلی به 1979 نفر برسد . در سنجش 99 درصد را پوشش دهیم . و در سنجش پیش دبستان 60 درصد مورد ارزیابی قرار گیرند . 53 نفر دانش آموز اتیسم را تحت آموزش قرار دهیم .


وی افزود مبنای ارزیابی یک مدرسه و اداره پروژه مهر می باشد . مهمترین برنامه های اجرایی این پروژه عبارتند از : اجرای طرح سنجش ، رعایت پروتکل بهداشتی ، تشکیل شورای راهبردی ، برگزاری امتحانات  ، نقل و انتقالات ، تهیه کتب درسی ، سازماندهی نیروی انسانی ، بهسازی فضای آموزشی و ....


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2925
کلمات کلیدی