• انتشار: 1400/12/11 - 09:23
  • تعداد بازدید: 1202
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه مجازی تجربه گردانی مدیران مدارس استثنایی استان گلستان برگزار گردید

اولین جلسه مجازی گزارش عملکرد و ارائه تجربیات مدیران مدارس استثنایی استان گلستان برگزار شد.

5788.mp3 جلسه مجازی تجربه گردانی مدیران مدارس استثنایی استان گلستان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان،  این جلسات با هدف ارائه گزارش عملکرد آموزشی و توانبخشی در ۶ ماه اول سال تحصیلی 1400-1401 توسط مدیران، ارائه تجربیات و راهکارهای اجرایی در زیست‌بوم کرونا در حوزه آموزشی و توانبخشی و بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات برگزار می گردد و جلسات در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ادامه دارد. در این جلسه طاهر کوسه غراوی مدیر مدرسه باغچه بان مراوه‌تپه اولین ارائه دهنده گزارش جلسه بود.

غراوی مدیر مدرسه باغچه بان مراوه‌تپه اظهار داشت: تعداد کل دانش آموزان این مدرسه ۳۷نفر می باشد که ۳۱نفر دارای نیاز ویژه ذهنی، سه نفر دچار آسیب شنوایی و یک نفر دچار آسیب بینایی و 2 نفر چند معلولیتی می‌باشند. دانش‌آموزان این مدرسه تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند. تعداد کل همکاران اجرایی و آموزشی ۱۰نفر می‌باشد. هفت معلم به آموزش در این مدرسه می پردازند.

وی بیان نمود: وضعیت حضور دانش‌آموزان در شرایط کرونا در ماه مهر  73 درصد،آبان آذر ۱۰۰درصد،  بهمن ۴۰درصد و  اسفند 42 درصد می باشد.

ایشان در ادامه افزود: در بخش مدیریت مدرسه؛ ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزان، سازماندهی نیروها و تنظیم برنامه هفتگی، تشکیل بانک اطلاعات دانش آموزان و کارکنان، مدیریت سرویس ایاب و ذهاب و رسیدگی به پرونده های تحصیلی دانش آموزان، به روز کردن ثبت اسناد مالی، شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش، تعامل موثر با اداره شهرستان و تعامل با دیگر نهادها چون بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری جهت بهره مندی از فرصت ها از عمده کارهایی است که صورت گرفته است.

در حوزه آموزش، کیفیت بخشی به آموزش اولویت اصلی ما می باشد. تهیه 3 فیلم آموزشی توسط همکاران و ارسال به آموزش و پرورش استثنایی جهت بارگذاری در سامانه شرکت معلمان در کارگاه ها و جلسات گروه های آموزشی به صورت مجازی، ارائه تکلیف و فعالیت در بستر شاد به دانش‌آموزانی که به هر دلیلی قادر به حضور در مراسم نیستند. افزایش سطح دانش و مهارت معلمان با شرکت در دوره های ضمن خدمت از اصلی ترین کارها در حوزه آموزشی مدرسه است.

برگزاری مراسم پروژه مهر، هفته پیوند اولیا ، گرامی داشت روز جهانی نابینایان، ناشنوایان و ۱۳آبان و اجرای طرح سودای بندگی از کارهای صورت گرفته در حوزه پرورشی و تربیتی می باشد برگزاری ۵جلسه آموزش خانواده به صورت عمومی و دو جلسه به صورت تخصصی، خرید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه، ارائه خدمات مشاوره ای به اولیای دانش آموزان، پیگیری واکسیناسیون دانش آموزان و همکاران از عمده کارهای حوزه مشاوره و آموزش خانواده و بهداشت می باشد.

غراوی گفت: دریافت ۲۰میلیون ریال اعتبار در حوزه توانبخشی و هزینه کرد آن، تشکیل ۴فقره پرونده در حوزه خدمات حمایتی و بارگذاری در سامانه از جمله کارها در حوزه توانبخشی می باشد. تهیه 15 دست کیف مدرسه ای به دانش آموزان بی بضاعت از محل کمکهای خیرین به ارزش ۱۵۰میلیون ریال، تهیه لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت توسط خیر، نصب کمد دیواری در دفتر آموزشگاه به ارزش ۲۵۰میلیون ریال از جمله کارهای حوزه کمک های مردمی است. استفاده از دانش آموزان با توجه به توانمندی های آنها در اداره مدرسه در قالب طرح هر دانش آموز یک نقش یک تشکل، اجرای طرح اولیایاری در جهت استفاده از ظرفیت و توانمندی های اولیا و کمک به مدرسه در حوزه سلامت و فنی و تشکیل گرود سرود از فعالیت های صورت گرفته در حوزه دانش آموزی و اولیا یاری می باشد.

در پایان عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان خاطرنشان کرد: مدیران با تعهد بالا نسبت به پیگیری و اقناع خانواده ها برای آموزش حضوری تلاش نمایند. خلاقیت و ابتکارات مدیریتی در زیست بوم کرونا نیاز می باشد و همچنین دانش آموزان نیاز به آموزش دارند و منتظر آموزش با کیفیت ما می باشند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5788
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید