• انتشار: 1397/12/11 - 09:16
  • تعداد بازدید: 500
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه هماهنگی سرگروه های آموزشی آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه برگزار شد

جلسه سرگروه های آموزشی آموزش و پرورش استثنایی استان در محل سالن جلسات مرکز آموزش استثنایی زرشکیان شهر کرمانشاه بر گزار شد.

1606.mp3 جلسه هماهنگی سرگروه های آموزشی آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور؛ این جلسه با حضور 54تن از سرگروه های آموزشی استان در تمام گروه ها و دوره های تحصیلی و کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد.


در ابتدای جلسه؛ فرزاد سهیلی ـ سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، به نکاتی پیرامون اهمیت فعالیت سرگروه های آموزشی اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه گروه های آموزشی دانش آموزان چند معلولیتی و مشخصا در بحث ارزشیابی توصیفی کتاب ریاضی اول دبستان انتخاب شده است که انتظار می رود سرگروه های آموزشی استان نهایت همکاری را با همکاران دبیرخانه داشته باشند.


وی عنوان کرد: انتظار می رود سرگروه های آموزشی استان علاوه بر همکاری با دبیرخانه استان نهایت مشارکت و تلاش خود را در جهت اجرای خواسته های دبیرخانه سایر استان ها به عمل آورند و جمع بندی فعالیت ها در اسرع وقت به استان مربوطه ارسال شود.


در ادامه؛ هریک از کارشناسان به شرح موضوعات و شاخصه های گروه ها و دوره های تحصیلی پرداختند.


در گروه نیازهای ویژه ذهنی دوره ابتدایی، مشخص شد که پس از بررسی حیطه مهارت های روزمره زندگی دفترچه ارزشیابی آمادگی (4تا6سال) با توجه به سن و جنسیت و هنجارها و حیطه بیان تنظیم هیجان در تدوین مهارت های زندگی دانش آموزان ابتدایی راهکارهای مناسب ارائه شود.


در گروه اختلالات ویژه یادگیری، مقرر شد در زمینه تولید و طراحی و تکمیل کاربرگ آموزش ویژه فردی شده بر اساس پرونده های بالینی و نمونه های واقعی موجود در مراکز و نیازسنجی و اولویت بندی محتوای مورد نیاز معلمان در دو گروه مورد نظر گفت و گو و راهکارهایی ارائه شود.



در گروه آسیب دیده شنوایی، در زمینه مهارت زبان آموزی و نگارش در دو دوره ابتدایی و متوسطه، ارائه راهبردهای آموزشی مناسب و معرفی رسانه های آموزشی راهکارهایی ارائه شود و نیز در دوره پیش دبستانی، بررسی اهداف و تحلیل  محتوای آمادگی (1) و (2)، دفترچه ثبت جریان آموزشی و بررسی ارزیابی محتوای آموزشی بدو تشخیص تا 4سال راهکارهایی ارائه شود.


در گروه نیازهای ویژه دوره متوسطه اول و دوم، بر مهارت های عملی اجتماعی و اقتصادی و مناسب سازی ساعات تدریس و چگونگی آموزش به دانش آموزان تأکید و راهکارهایی ارائه شود.


در گروه پرورشی، تشکیل گروه های آوایی و نمایشی و ترغیب دانش آموزان به منظور انجام فعالیت های پژوهشی و نقد ادبی، هنرهای دستی و تجسمی و چگونگی انعکاس این فعالیت ها در مناسبات و نیز تدوین محتوای مهارت های زندگی جهت آموزش در پایگاه های تابستانی راهکارهایی ارائه شود.


در ادمه؛ سودابه محمدی ـ داور جشنواره الگوهای تدریس و مدرس کارگاه، در خصوص هدفمندشدن گروه های آموزشی، معضل و نقاط قوت و ضعف گروهای آموزشی، راه حل ها و شیوه های اجرایی اعم از: 1) شناسایی مشکل 2) تنظیم دستور کار 3) تدوین سیاست ها 4) بودجه بندی 5) پیاده سازی 6) ارزیابی و بازخورد ها توضیحاتی بیان کرد.


در پایان؛ کارگروه های تخصصی مربوط به گروه های مختلف تشکیل و به بحث و تبادل نظر در باره موضوعات پرداخته شد و تاریخ جلسات بعدی این کارگروه ها مشخص شد.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1606
کلمات کلیدی