• انتشار: 1400/03/18 - 09:13
  • تعداد بازدید: 1045
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه هماهنگی مدیران پایگاهای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان شمالی

جلسه هماهنگی و آموزشی مدیران و منشی های پایگاه های سنجش استان خراسان شمالی با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد.

4629.mp3 جلسه هماهنگی مدیران پایگاهای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل  سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی  اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی، رییس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان شمالی  در ابتدا ضمن تشکر از حضور مدیران و عوامل اجرایی پایگاه های سنجش استان در جلسه، بابیان عملکرد سنجش سال 99 و اعلام پوشش صد در صدی سنجش سال گذشته، بر سنجش تمام دانش آموزان در سال 1400 تاکید نمود.
وی افزود سنجش سال 1400 از 31 خرداد ماه در 14 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی برای ارزیابی بیش از 19000 نوآموز، آغاز خواهد شد، نوبت گیری مدارس در سامانه سنجش از 15 خرداد ماه آغاز میگردد و خانواده ها میتوانند از مدارس محل ثبت نام ، زمان و مکان حضور در پایگاه سنجش را  دریافت نمایند.
متقیان تعداد عوامل اجرایی پایگاه اولیه و تخصصی استان 100 نفر اعلام کرد و عنوان نمود می بایست کلیه عوامل اجرایی پایگاههای سنجش در سامانه سلامت  ثبت نام نموده و هر سه روز یک بار (2بار در طول هفته ) نرم افزار سلامت را تکمیل و بروز رسانی نمایند.
متقیان افزود: کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز پایگاههای سنجش تامین گردیده و به خانواده ها توصیه کرد در ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند تا از ازدحام جلوگیری گردد.
دبیر اجرایی سنجش استان تأکید کرد نوآموزان در هنگام مراجعه به پایگاه حتما پرینت نوبت گیری و مدارک ذکر شده در برگه نوبت گیری(شناسنامه کودک و والدین،کارت واکسیناسیون،مبلغ 50هزار تومان -هزینه از طریق دستگاه پوز دریافت می شود-) همراه داشته باشند.
متقیان خدمات قابل ارائه در پایگاهها را شامل ارزیابی های  بینایی،دید رنگ،شنوایی ،گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی - حرکتی،اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری جلدی (پوست و مو) و بیماری های نیازمند مراقب ویژه عنوان نمودند .
رییس آموزش و پرورش استثنایی در خصوص نحوه نوبت گیری والدین نیز گفت: والدین با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام میتوانند علاوه بر ثبت نام ،نوبت گیری سنجش به صورت الکترونیکی نیز انجام داده و پرینت نوبت گیری را دریافت نمایند.
متقیان افزود: آدرس پایگاهها بر روی پورتال اداره کل آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری خواهد شد. وی در خصوص سنجش پیش دبستانی ها نیز عنوان کرد بعد از اتمام نوآموزان کلاس اولی برنامه پیش دبستانی ها متعاقباً اعلام میشود. در حال حاضر فقط  ارزیابی کلاس اولی ها و بازمانده های سال گذشته انجام میگیرد. معاینات پزشکی نیز بعد از انجام مراحل سنجش، در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خانوارکه  زیر نظر دانشگاه علوم  پزشکی است،انجام خواهد شد.
 وی متولدان نیمه دوم 93 و نیمه اول 94  را واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول و حضور در پایگاههای سنجش بیان نمود.

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4629
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید