• انتشار: 1398/12/28 - 23:04
  • تعداد بازدید: 578
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

خدمات توانبخشی در مدارس مجازی به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان ارائه می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در مدارس ومراکز مجازی خبر داد .

2679.mp3 خدمات توانبخشی در مدارس مجازی به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با توجه به تعطیلی فضاهای آموزشی وشیوع ویروس کرونا، در بیش از 40 مدرسه مجازی خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و مشاوره ای برای هفت گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه ارئه می شود .


رنجبربا اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست ، گفت: تولید و اشاعه دانش و پژوهش در قلمرو تشخیص وپیشگیری و مداخله های آموزشی، درمانی و توانبخشی بهنگام در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه از طریق مدارس مجازی تأثیرگذار خواهد بود.


رئیس آموزش وپروش استثنایی استان این پویش را یکی راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان،آموزش و محیط آموزشی در ارتباط هستند.


وی بیان کرد: خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، کار درمانی وشنوایی شناسی برای حدود 800 نفر دانش‌آموز با استفاده ازروشهای آموزشی خاص در مدارس ومراکز مجازی با نیازهای ویژه ارائه می‌شودواین خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی دردانش آموزان را فراهم می کند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان یادآورشد :گفتار درمان وکاردرمانگران با استفاده از دانش و مهارتهای خود در زمینه های روانی-اجتماعی ،حسی-حرکتی ،درکی-شناختی، توانمندیها و مشکلات دانش آموزان را شناسایی کرده و با همکاری و حمایت کارکنان آموزشی و والدین، مداخله های مناسبی را با هدف ایجاد زمینه ای برای رشد مهارت های تحصیلی، استقلال در مراقبت از خود، توانایی حل مشکل و مهارتهای اجتماعی فراهم می کنند.


به گفته رنجبر اگر کودکان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت‌های حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده‌های آنان ، حتی جامعه حفظ شده و به خانواده‌های کودکان استثنایی کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.


وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند ، تصریح کرد : آنان ازاین طریق می توانند بر محدودیت های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2679
کلمات کلیدی