• انتشار: 1402/02/24 - 08:44
  • تعداد بازدید: 736
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دانش‌آموز کردستانی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کم توانان ذهنی کشور خوش درخشید

6861.mp3 دانش‌آموز کردستانی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کم توانان ذهنی کشور خوش درخشید

به گزارش زوابط عمومی اداره آموزش و پرورش کردستان، طالب محمدی رییس اداره با اعلام این خبر اظهار داشت: شانزدهمین دوره جشنواره ورزشی دوومیدانی کم توانان ذهنی سازمان بهزیستی قهرمانی کشور در گروه‌های سنی مختلف از تاریخ 16 اردیبهشت به میزبانی مجتمع شهید عظیمی بابلسر آغاز شد.

محمدی با اشاره به اینکه این جشنواره در رشته‌های مختلف برگزار شد، افزود: دو و میدانی، فوتبال دستی، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، طناب‌کشی و فوتسال رشته‌های این دوره از جشنواره‌های ورزشی بود که ماردین میر احمدی دانش‌آموز کم توان ذهنی آموزشگاه بوستان یک شهرستان سقز در رشته دوومیدانی ماده صد متر موفق به کسب مقام سوم کشوری شد.

وی با تاکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آنها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد گرفته، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: از طریق تربیت‌بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

محمدی با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف گفت: رسالت آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه مناسب برای رشد و پیشرفت همه کودکان با هر استعداد، توانایی ومحدودیتی است.

وی در پایان کسب این موفقیت ارزشمند را به کلیه دست‌اندرکاران امر و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان تبریک گفت و از تلاش و زحمات مدیریت و کلیه عوامل اجرایی آموزشگاه بوستان یک سقز تقدیر و تشکر کرد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6861
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید