• انتشار: 1399/07/15 - 19:13
  • تعداد بازدید: 988
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان های استان تهران در پانزدهمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی هنری (کیمیای هنر)

اداره استثنایی شهرستان های استان تهران از کسب هفت رتبه برتر و درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه در پانزدهمین دوره مسابقات کیمیای هنر سراسر کشور خبر داد.

3559.mp3 درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان های استان تهران در پانزدهمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی هنری (کیمیای هنر)

 


به گزارش  امور بین الملل و روابط عمومی  سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران، رئیس اداره استثنایی با بیان نحوه ی برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی هنری به میزبانی استان مازندران در رشته های هنرهای آوایی و نمایشی، نمایشنامه خوانی، هنرهای دستی و تجسمی، نقاشی همگانی، هنرهای ادبی، تکخوانی و تکنوازی به صورت غیر حضوری، اعلام کرد: « 7 اثر از دانش آموزان محترم با نیاز های ویژه حائز رتبه های کشوری شدند.»


دکتر دژن با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ترویج فرهنگ اسلامی در دانش آموزان است. بیان کرد: در سند تحول بنیادین نگاه عمیقی به انجام مسابقات شده است چرا که به لحاظ معنوی و علمی برای آینده دانش آموزان بسیار کارساز است. دانش آموزان با شرکت در مسابقات فرهنگی ضمن شکوفا کردن استعدادها و توانمندی های خود با سایر هنرمندان نیز به رقابت می پردازند و این امر موجب تعالی و رشد دانش آموزان، پرورش روحیه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری، تعامل و همدلی بین آنان می شود.


وی افزود: وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که سرود را از بدو انقلاب اسلامی مورد توجه و حمایت قرار داده است و تقویت فرهنگ شنیداری ـ موسیقیایی دانش‌آموزان از اهداف خاص بخش آوایی این مسابقات است و ایجاد فضایی با نشاط در محیط مدرسه و پاسخگویی به نیازهای عاطفی، روحی و روانی آنان نیز از دیگر ظرفیت‌های این فعالیت جذاب هنری می‌باشد.


اولویت اول بخش هنرهای آوایی، سرود همگانی است تا از این ظرفیت برای تجربه زندگی اجتماعی، وحدت، تلاش برای یکی شدن و فعالیت‌های آموزشی بهره ببریم.


ایشان به درخشش گروه های آوایی (سرود دختران) اشاره کرده و گفت: گروه سرود ناشنوایان از مدرسه الهام وگروه سرود کم توان ذهنی از مدرسه قدس رتبه های دوم کشوری را به خود اختصاص دادند.


 در تکنوازی دختران: فاطمه ابوالفتحی ، دانش آموز کم توان ذهنی، رتبه اول؛


در رشته تکخوانی: مهران غفوری، دانش آموز کم توان ذهنی، رتبه اول؛


 در چرم دوزی: سارا رنجبران، دانش آموز ناشنوا، رتبه اول؛


در رشته دوخت ساده : معصومه سیدی، دانش آموز ناشنوا، رتبه سوم؛


در نمایشنامه خوانی: مریم نوروزی، دانش آموز نابینا، رتبه سوم مسابقات کشوری را به خود اختصاص دادند.


این مقام مسئول ضمن تاکید بر نقش فرهنگیان در تربیت فرهنگی هنری دانش آموزان از زحمات اولیاء محترم دانش آموزان شرکت کننده تقدیر کرد و اظهار نمود: این افتخار آفرینی را به همکاران پر تلاش و دانش آموزان ارجمند و خانواده های محترم ایشان تبریک و تهنیت گفته و برای همکاران و تمام دانش آموزان با نیاز های ویژه آرزوی موفقیت روزافزون دارم.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3559
کلمات کلیدی