• انتشار: 1398/12/28 - 23:12
  • تعداد بازدید: 499
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اردبیل

در آموزش و پرورش استان علی الخصوص برای دانش آموزان با نیاز های ویژه ،آموزش تعطیل نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل،اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به عنوان متولی آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، در سال تحصیلی 99-98 تعداد 1570 دانش آموز استثنایی را در مراکز ویژه و تعداد 404 دانش آموز را بصورت آموزش تلفیقی- فرگیر، تحت پوشش خدمات آموزشی و توانبخشی قرار داده است.

2681.mp3 در آموزش و پرورش استان علی الخصوص برای دانش آموزان با نیاز های ویژه ،آموزش تعطیل نیست

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل:



به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل،اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به عنوان متولی آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، در سال تحصیلی 99-98 تعداد 1570 دانش آموز استثنایی را در مراکز ویژه و تعداد 404 دانش آموز را بصورت آموزش تلفیقی- فرگیر، تحت پوشش خدمات آموزشی و توانبخشی قرار داده است.


احمد ناصری افزود: تعداد 432 نفر نیروی انسانی مجموعه، در 51 مدرسه استثنایی و 8 مرکز یادگیری، مشغول ارائه خدمت هستند.


این مقام مسئول افزود:در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و اجرای مطلوب دستورالعمل های بهداشتی، اقدامات گندزدایی و ضد عفونی کردن فضاهای آموزشی با حضور مدیران مدارس مذکور انجام گرفته است.


 وی همچنین اظهار داشت: با عنایت به تداوم تعطیلی مدارس بدلیل شیوع کروناویروس، همزمان با سایر مدارس عادی استان، فعالیت های مجازی معلمان و سایر نیروهای اداری و آموزشی از طریق ایجاد کانال ها و گروه های مجازی به تعداد 38 مورد انجام گرفت. بطوری که به منظور ارائه آموزش های جبرانی از این طریق، حدود 700 ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، مشاوره ای، بهداشتی و توانبخشی تا آخرین روز کاری اسفند برای کودکان و دانش آموزان و والدین آنان انجام گرفته است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان در تشریح جزئیات آموزش مجازی دانش آموزان بیان کرد: ارائه آموزش های جبرانی از طریق گروه های مجازی به تفکیک گروه های معلولیت :شامل کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی به تعداد 1150 نفر و به میزان 309 ساعت ، کودکان و دانش آموزان چند معلولیتی به تعداد 90 نفر و به میزان 90 ساعت ، کودکان و دانش آموزان دارای آسیب شنوایی به تعداد 50 نفر و به میزان 72 ساعت، کودکان و دانش آموزان دارای آسیب بینایی به تعداد 18نفر و به میزان 45 ساعت و کودکان و دانش آموزان جسمی حرکتی به میزان 18 ساعت انجام گرفته است و در خصوص فعایت های جبرانی در فضاهای آموزشی تعداد 94 نفر نیروی اداری مدارس (کادر مدیر، معاون، مشاور  و..) و تعداد 116 نفر نیروی آموزگار، دبیر، نیروهای توانبخشی و هنرآموز مشغول ارائه فعالیت می باشند. همچنین جهت کنترل شیوع بیماری کرونا، اقدامات پیشگیرانه از قبیل ضد عفونی و گندزادیی تجهیزات و ملزومات اداری و نیز تنظیف فضای فیزیکی ساختمان اداری به صورت مستمر انجام می پذیرد.


احمد ناصری در پایان،ضمن تقدیر از زحمات همکاران که در این عرصه به فعالیت می پردازند بر تداوم برنامه های مفید و خوبی که در این حوزه صورت گرفته، تاکید کرد



  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2681
کلمات کلیدی