• انتشار: 1399/02/23 - 10:55
  • تعداد بازدید: 778
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کردستان

دومین ابزار پیشگیری از کرونا در متوسطه با نیازهای ویژه نوآوران سنندج ساخته شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ساخت دومین ابزار پیشگیری از کرونا در متوسطه با نیازهای ویژه نوآوران سنندج خبر داد.

2836.mp3 دومین ابزار پیشگیری از کرونا در متوسطه با نیازهای ویژه نوآوران سنندج ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام خبر طراحی وساخت ابزاری کاربردی در کاهش بحران کرونا گفت: ایده، طراحی، تولید و ساخت این ابزار با خلاقیت عوامل اجرایی متوسطه پسرانه نوآوران سنندج به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است. 


رنجبر با بیان اینکه این ابزار در راستای تحقق شعار کرونا را شکست خواهیم داد ساخته شده است، عنوان کرد: این دستگاه بدون برخورد دست با آن وبه وسیله ی پدال پا با مایع ضد عفونی دست ها را تمییز ومیکروب زدایی می کند.


وی عنوان کرد: هزینه ای ساخت هر دستگاه حدود 5 میلیون ریال است و درورودی اماکن عمومی،مدارس، ادارات فروشگاه هاو...  قابل استفاده است.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: مواد اولیه بکار رفته درساخت این دستگاه  فلز،  pvc وmdf  است و مزیت آن نسبت به نمونه های مشابه عدم نیاز آن به برق یا باطری، مکانیکی، شیک و ارزان تر بودن آن است.


رنجبر گفت:  دستگاه ضد عفونی پدالی توسط ایرج منصوری هنرآموز، زاهد زارع معاون اجرایی و اقبال خانی مدیر متوسطه با نیازهای ویژه نوآوران طراحی وساخته شده ،در سامانه ثبت اختراعات مراحل ثبت را می گذراند.


وی افزود: پیش از این نیز با خلاقیت عوامل اجرایی این مرکز جاسوئیچی کاربردی در بحران کرونا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم تماس دست با سطوح آلوده ساخته ودر پارک وعلم وفن آوری سنندج ثبت گردید.






  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2836
کلمات کلیدی