• انتشار: 1400/03/05 - 10:35
  • تعداد بازدید: 1057
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه خبر داد؛

راه اندازی 37 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان بدو ورود به دبستان کرمانشاه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه گفت: برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان بدو ورود به دبستان (کلاس اولی) ۳۷ پایگاه سنجش سلامت جسمانی ثابت، سیار و تخصصی در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

4575.mp3 راه اندازی 37 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان بدو ورود به دبستان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه، «علی محمدبیگی»  در جلسه ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی نوآموزان و کلاس اولی‌ها، افزود: در هر شهرستان یک یا ۲ پایگاه سنجش سلامت جسمانی ثابت و سیار از اول تیر تا ۳۱ مرداد به مدت ۵۰ روز کاری از ساعت ۸ تا ۱۳، دانش آموزان پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی را از نظر سلامت جسمی، رفتاری و ذهنی ارزیابی و غربالگری می‌کنند.
او نحوه نوبت گیری در پایگاه سنجش سلامت برای دانش آموزان را از طریق مدارس اعلام کرد و اظهار داشت: نوبت گیری و تعیین روز سنجش سلامت دانش آموزان از طریق مدارس که ثبت نام دانش آموز در آن بطور موقت انجام شده، انجام می‌شود.
محمدبیگی با بیان اینکه تمام مراحل سنجش سلامت دانش آموزان با رعایت و نظارت شدید پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا انجام می‌شود از اختصاص اعتبار مناسب برای خرید لوازم بهداشتی، ضد عفونی و گندزدایی پایگاه‌های سنجش سلامت دانش آموزان در این استان خبر داد.
وی همچنین با بیان اینکه ۱۷۰ نفر آموزش دیده، متخصص و حرفه ای کار سنجش سلامت دانش آموزان را انجام می‌دهند، اضافه کرد: روزانه در هر پایگاه ثابت سطح الف ۳۶ دانش آموز و پایگاه سطح ب ۲۴ دانش آموز سنجش سلامت می‌شوند و سطح بندی این پایگاه برحسب تعداد پرسنلی مشغول به کار صورت گرفته ولی خدمات آنها یکسان است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه همچنین از ایجاد ۱ پایگاه تخصصی سنجش سلامت به عنوان سطح «ج»  در استان نیز خبر داد و گفت: این ۱ پایگاه مخصوص دانش آموزانی است که برای سنجش بیشتر و تخصصی تر ارجاع داده می‌شوند تا با دقت بیشتری مورد غربالگری قرار گیرند.
محمدبیگی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد سنجش سلامت نوآموزان و کلاس اولی ها یادآور شد: سال گذشته از تعداد ۳۱ هزار و ۹۶۲ نفر نوآموز و کلاس اولی که مورد سنجش سلامت قرار گرفتند ۲ هزار و ۸۱۵ نفر برای سنجش تخصصی تر و دقیق تر به پایگاه سطح (ج) ارجاع شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر دیرآموز و ۱۶۴ نفر استثنایی تشخیص داده شدند.
او اضافه کرد: شناسایی و تشخیص زودهنگام سطح یادگیری و مشکلات جسمی، رفتاری و ذهنی دانش آموزان بسیار به نفع آنها،  خانواده، معلمان و سیستم آموزشی است زیرا اگر شناسایی شوند برحسب نوع مشکلی که دارند به آنها آموزش داده می‌شود.
رییس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیش بینی کرد از ۴۴ هزار نوآموز و کلاس اولی، ۳۲ هزار دانش آموز پایه اول و ۱۲ هزار پیش دبستانی در سطح استان سنجش سلامت اخذ شود.
محمدبیگی از اولیا نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی خواست به منظور رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی فقط یک نفر همراه دانش آموز به پایگاه سنجش سلامت مراجعه کند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4575
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید