• انتشار: 1399/04/18 - 10:45
  • تعداد بازدید: 909
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
آذربایجان شرقی

رایزنی و هماهنگی مسئولین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت

جلسه رایزنی و هماهنگی مسئولین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار شد

3273.mp3 رایزنی و هماهنگی مسئولین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، هم اندیشی مسئولین وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به مدرسه ادامه دارد.



مریم خوشبخت رئیس اداره استثنایی استان در این نشست ، ضمن قدردانی از مسئولین ، به وضعیت خاص موجود اشاره و بر اهمیت و ضرورت انجام کار تیمی تاکید نمود.


وی با ارائه گزارشی از روند سنجش سال قبل، تصمیم ستاد کرونا را مبنی بر سنجش نوآموزان بدو ورود در تابستان 99 و سنجش نوآموزان پیش دبستانی در مهر ماه بیان کرد و گفت : نوبت گیری برای سنجش از 16 تیرماه و اجرای طرح سنجش از بیست و یکم تیر ماه می باشد.



وی با تاکید بر اینکه امر سنجش مختص اداره استثنایی نبوده و همکاری شعبات و ارگان‌های مسئول برای بهبود بهداشت و اصلاحات دانش آموزان را می طلبد ، از مسئولین وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خواست از اطلاعات بدست آمده از غربالگری طرح سنجش از جمله چپ دستی، شستشوی گوش، بی ام آی و سایر موارد جهت تشخیص زودرس و مداخلات بهنگام استفاده نمایند.


خوشبخت رئیس اداره استثنایی پیشنهاد کرد : در راستای جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل های بهداشتی ، بهتر است از لایو شبکه شاد  که امکان ذخیره کردن و بازبینی آن وجود دارد برای آموزش های مجازی استفاده شود.


گفتنی است در این هم اندیشی ، در مورد تامین اقلام حفاظتی مورد نیاز در طول طرح سنجش و لزوم همکاری نماینده استانداری با معاونت بهداشتی جهت تهیه تب سنج ، گندزدایی پایگاهها بعد از نظافت آنها همچنین ورود دانش آموزان مشکوک به بیماری با هماهنگی اداره استثنایی در امر نوبت گیری ایشان بحث و تبادل نظر شد.






  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3273
کلمات کلیدی