• انتشار: 1398/05/28 - 10:56
  • تعداد بازدید: 396
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

رتبه 164 رشته ریاضی کنکور در تصاحب جوان 19 ساله ی سنندجی با وجود آسیب بینایی

برزان هارونی جوان 19 ساله ای سنندجی است که با وجود آسیب بینایی رتبه 164 منطقه 3 در گروه علوم ریاضی کنکور سراسری 98 را کسب کرده است، با بیان اینکه موفقیت در کنکور را ابتدا لطف خداوند و سپس زحمات والدین، معلمان و تلاش‌های خودم می‌دانم، گفت: از سال دوم دبیرستان برای کنکور امسال برنامه‌ریزی داشتم اما به‌صورت جدی از سال سوم دبیرستان درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم.

1932.mp3 رتبه 164 رشته ریاضی کنکور در تصاحب جوان 19 ساله ی سنندجی با وجود آسیب بینایی



 به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان؛ هارونی گفت: خوشحال هستم که زحماتم به بار نشست. با توجه به تلاش های مداوم انتظار کسب این رتبه را داشتم. آنچه توانایی را می سازد اراده است و اگر اراده بخواهد جاری شود، هیچ بهانه ای را نمی شناسد.



وی که از متوسطه دوره اول وارد مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی ناحیه 2 شهرستان سنندج شد در مورد مدت‌زمان و برنامه مطالعه خود برای آمادگی هر چه بیشتر در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم روزانه حدود 6 ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم و در روزهایی هم که مدارس تعطیل بودتا 9 ساعت مطالعه داشتم.



هارونی با تاکید بر اینکه پدر و مادرم در موفقیتم نقش بسیار زیادی داشتند و فضا را در این سال ها برای درس خواندنم فراهم کردند،افزود: مسلماً نقش خانواده و این که فضای منزل را برای آرامش و امنیت خاطر من فراهم کردند پررنگ بود. البته معلمان که به عنوان یک شاخصه انگیزشی برای هر دانش‌آموزی هستند به مراتب برای من نیز چنین نقشی داشتند و من از هر دو آن‌ها تشکر دارم.



برزان در ادامه گفت: اگر خدا بخواهد قصد دارم در رشته کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی تهران به ادامه تحصیل بپردازم. به دوستان پشت کنکوری یا دانش آموزانی که سال آینده کنکور دارند توصیه می‌کنم  که تدوام در تلاش داشته باشند و خسته نشوند.



بزرگترین دلیل موفقیت خودم را در "مطالعه دقیق و انتقادی" می‌دانم، به‌صورت عمیق و نگرشی سراغ کتاب‌ها می‌رفتم و تک تک درباره موضوعات درسی فکر و تحلیل می‌کردم. مداومت در درس خواندن، برنامه ریزی وعمل به آن با داشتن پشتکار، روحیه واراده آغاز مسیر موفقیت بود.



پشت کنکوری‌ها کتاب‌ها را به‌صورت تحلیلی بخوانند و هیچ‌وقت به عنوان یک هدف مستقل به کنکور نگاه نکنند چراکه تمام زندگی که در کنکور خلاصه نشده است و اهداف بلند مدت داشته باشند .



وی در پایان گفت: رفتار ترحم برانگیز بدترین شیوه در برخورد با افراد دارای معلولیت است ارتباطات اجتماعی با فرد معلول باید همراه با احترام باشد و از ترحم به آنها باید دوری شود. افراد معلول و كم توان جامعه نياز به ترحم و دلسوزي ندارند تنها انتظار اين قشر جامعه از مردم ديده شدن و توجه به نيازهاي آنان است.



معلولین تقریبا ۱۵درصداز کل جمعیت جهان را شامل می شوند. بیشتر افراد جامعه از نحوه برخورد با معلولین آگاهی کامل ندارند و آداب برخورد و معاشرت با معلولین را نمی‌دانند، این در حالی است که باید با معلولین به نحوه‌ای برخورد کنیم که به خاطر این‌ دست از مسائل به حالت منزوی درنیایند.




 





  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1932
کلمات کلیدی