• انتشار: 1398/11/02 - 07:56
  • تعداد بازدید: 521
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد :

اولین جشنواره تلفیق بازی های بومی - محلی درشیوه های نوین تدریس برگزار شد .

2446.mp3 رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد :

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان ،خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبرگفت: درراستای کیفیت بخشی به تدریس وارائه شیوه های نوین یاددهی – یادگیری اولین جشنواره تلفیق بازی های بومی - محلی درشیوه های نوین تدریس درمدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.


رنجبرگفت: درراستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندی های آنان دبیرخانه این جشنواره  مستقر در آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان از اوایل آذرماه تا اواخر دیماه  طرح های ارسالی آموزگاران ودبیران مدارس ومراکز با نیازهای ویژه استان را دریافت کرد .


وی ادامه داد: 58 طرح در قالب تلفیق بازی های محلی جوراب بازی، هفت سنگ، گرزان و ... با دروس مختلف در دوره پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول و حرفه ای دوره دوم  به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد .


رنجبر اعلام کرد: سه طرح ارسالی خانم ها سحر عزیزی از آموزشگاه بعثت کامیاران، لیلا ساعدی بهار از آموزشگاه اتیسم پویان سنندج ونسمیه گلی از آموزشگاه توحید سنندج به عنوان برتر انتخاب شدند.


رئیس آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان اعلام کرد: بازی های بومی و محلی به عنوان سرمایه فرهنگی ومیراث معنوی نمادی از آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است که نقش بسزایی در استعدادیابی، پرورش خلاقیت و آموزش دروس مختلف ومهارتها دردانش آموزان با نیازهای ویژه ایفا می کند.


وی افزود: بازی زمینه رشد اجتماعی وطبیعی کودک را فراهم وبا تمرین قانون‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و  نیل به برتری دانش آموزان با نیازهای ویژه را برای حضور وزندگی در جامعه آماده می کند.


وی با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری  یا تغییر روش های رفتاری می باشد ،افزود:نظریه ها ،دید گاه ها،ماهیت وروش های تدریس متفاوت بوده وبر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده ویاد گیرنده تأثیر دارد.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2446
کلمات کلیدی