• انتشار: 1399/02/17 - 08:56
  • تعداد بازدید: 704
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اردبیل

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد

بررسی چگونگی اجرای طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در استان اردبیل

2813.mp3 رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان که همه ساله در بهار و تابستان با هدف پیشگیری از بروز و تشدید بیماریها ،کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی ، بررسی میزان شیوع اختلال جسمانی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می شوند، تهیه شناسنامه سلامت برای تمام نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی ،بهداشتی و خانوادگی به منظور برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد آنها، و ارائه توصیه های بهداشتی ،آموزشی وروان شناختی به والدین و نوآموزان اجرا می شود.


محمد شفائی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی          و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سالتحصیلی 99-1400 با هدف ارزیابی های بینایی، شنوایی بهداشتی، آمادگی تحصیلی و پزشکی درمانی در مراحل اولیه و تخصصی که همه ساله از خرداد ماه در استان آغاز می شده بدلیل وجود ویروس کرونا پیش بینی های در این خصوص صورت گرفته است.


شفائی اظهار داشت:برای طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها   3  سناریو پیش بینی شده است.  1- درصورتیکه شرایط جامعه به وضعیت عادی برگردد و فعالیت مدارس به زودی آغاز شود،طرح سنجش نیز مطابق با سالهای قبل انجام خواهد شد. 2-اگربراساستصمیماتستادملی مقابله با ویروس کرونا تجمعات تا اواخر شهریور ممنوع باشد و سازمان پایان سالتحصیلی جاری تغییر کند، می توان با تغییر زمان برگزاری آزمونهای سنجش و همچنین افزایش تعداد مراکز طرح سنجش کاررا به انجام  رساند  3- بدترینحالتایناستکهدرسالجارینتوانیمبهصورتفیزیکی،مراکزسنجشراراه اندازی کنیم که در این صورت باید دنبال شرایط دیگری برای طرح سنجش باشیم.


وی افزود: با اشاره به سناریو های مطرح شده به محض دریافت دستورالعمل اجرایی طرح سنجش در سال جاری و جهش تحصیلی ، از طریق رسانه های جمعی و سایت آموزش و پرورش استان اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.



  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2813
کلمات کلیدی