• انتشار: 1398/06/05 - 09:47
  • تعداد بازدید: 472
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

سلامت ۲۶ هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ارزیابی 26 هزار نوآموز در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان خبر داد.

1946.mp3 سلامت ۲۶ هزار نوآموز کردستانی سنجش شد


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان( سوم تیرماه) تاکنون سلامت ۲۶ هزار و ۱۵۲ نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در استان سنجش شده اند .


خلیل رنجبر اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۸ نفر نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۱۱ هزار و ۶۸ نفر نوآموزان پیش دبستانی هستند.


وی افزود: از مجموع نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش شده ۲ هزار و ۵۰۳ نفر از لحاظ هوش، ۶۹۹ نفر از لحاظ بینایی، ۴۱۰ نفر شنوایی و ۳۲ نفر جسمی حرکتی دارای مشکل تشخیص داده شده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: از مجموع نوآموزان پیش دبستانی نیز یک هزار و ۶۵۹ نفر ارجاع هوش، ۲۴۸ نفر ارجاع شنوایی، ۵۱۰ نفر بینایی و ۱۵ نفر ارجاع جسمی حرکتی داده شدند.


وی اضافه کرد: ۹۸ نیروی اجرایی تخصصی در ۱۴ پایگاه سنجش ثابت و سیار در ۱۴ شهرستان سطح استان با ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا ۱۵ شهریور بر عهده دارند.


رنجبر گفت: براساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند و تشخیص به موقع آنان می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آنها جلوگیری کند.


دبیر اجرای ستاد سنجش استان گفت: برنامه سنجش برای بیست و پنجمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در ۲ مرحله مقدماتی (غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز در حال اجرا است.


 وی در ادامه افزود: سال گذشته وضعیت سلامت جسمانی ۲۶ هزار و ۵۱۴ نفر مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۶۴ نو آموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار و ۵۰ نفر نیز نوآموزان پیش دبستانی بودند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1946
کلمات کلیدی