• انتشار: 1397/05/30 - 10:01
  • تعداد بازدید: 406
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
باهري اعلام كرد:

سنجش بيش از 17 هزار نوآموز در استان كرمان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تاکنون 17 هزار و 361 نو آموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند.

1190.mp3 سنجش بيش از 17 هزار نوآموز در استان كرمان

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، عباس ضیا در حاشیه بازدید از پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی جسمانی شهر کرمان افزود: از تعداد نو آموزان سنجش شده در استان کرمان تا کنون 2 هزار و 287 نفر جهت ارزیابی هوش به پایگاه های تخصصی ارجاع شده اند.


ضیا با اشاره به ارزیابی بیش از 200 نفر متقاضی جهش در سال گذشته اظهار کرد: در پایگاه های سنجش استان کرمان تاکنون 115 مورد ارزیابی هوش تخصصی در زمینه جهش تحصیلی قرار گرفته اند.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: سنجش نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز به منظور مداخله زود هنگام و تسریع در روند سنجش سلامت و آمادگی جسمانی در تمامی شهرستان ها و مناطق استان از دهم مرداد ماه جاری آغاز شده است.


عباس ضیا با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان بدون پرونده الکترونیکی سنجش ناقص است تاکید کرد: مدیران مدارس موظفند نسبت به ثبت و نوبت گیری دانش آموزان کلاس اولی در سامانه سنجش حد اکثر تا پایان مرداد ماه جاری اقدام کنند.


وی شناسایی آسیب ها، مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی نوآموزان به منظور پیشگیری از معلولیت ها و جایگزینی مناسب نوآموزان را از مهمترین اهداف برنامه سنجش دانست.


ضیا تاکید کرد: مدیران مراکز پیش دبستانی نیز در راستای مداخله زود هنگام و تسریع در روند سنجش نو آموزان نسبت به ثبت نام نو آموزان پیش دبستانی اقدام کنند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1190
کلمات کلیدی