• انتشار: 1400/03/13 - 19:18
  • تعداد بازدید: 1002
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان لرستانی اول تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه ۱۴۰۰ در پایگاه های استان خبر داد.

4621.mp3 سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان لرستانی اول تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان، امیراسماعیلی رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان در اولین نشست ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استثنایی با حضور مدیرکل آموزش وپرورش و دیگر اعضای ستاد برگزار شد؛ با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه 1400 ادامه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با بیان اینکه در همین راستا تعداد ۲۲ پایگاه (۱۸ پایگاه نوع الف، ۳ پایگاه نوع ب، ۱پایگاه تخصصی) به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است؛ گفت: ازاین تعداد ۴ پایگاه در مرکز استان و ۱۸ پایگاه در سطح شهرستان ها و مناطق فعالیت خواهند کرد.

اسماعیلی ضمن اطمینان به خانواده ها که همانند سال گذشته تمهیدات اجرای این طرح با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی با تنظیم نوبت در فواصل زمانی مختلف به گونه ای مهیا شده است که تجمعی در پایگاههای محل طرح ایجاد نخواهد شد به هزینه اجرای سنجش اشاره کرد و اظهار داشت: هزینه اجرای این طرح 50 هزار تومان است که باید توسط اولیا و از طریق دستگاه پوز پرداخت شود؛ و اولیای گرامی از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

وی اظهار داشت: تمهید مقدمات اولیه جهت تعیین مدارس که محل پایگاه سنجش می باشند اندیشیده شده و از طرق مختلف از جمله رسانه استانی و ظرفیت روابط عمومی ها ی استانی اطلاع رسانی خواهد شد .

اسماعیلی با اشاره به  سنجش ۹۹ درصدی نو آموزان بدو ‌ورود به دبستان استان درسال گذشته گفت : پیش بینی می شود امسال ۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در ادامه به صورت مستند گزارشی از سنجش سلامت سال قبل ارائه کرد و اعلام داشت: نتایج حاصله از ارزیابی سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نو آموزان بدو ‌ورود به دبستان می تواند محور پژوهش برخی دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

در پایان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان  هدف از اجرای برنامه سنجش را در راستای غربالگری نوآموزان و تعیین جایدهی درست در نظام آموزشی، تشخیص مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش های رسمی دانست  و گفت: شرایط سخت زیست بوم کرونا همکاری همه جانبه همه ی دستگاه های عضو ستاد را می طلبد.

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4621
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید