• انتشار: 1400/03/04 - 09:42
  • تعداد بازدید: 919
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان کردستان اول تیرماه 1400 آغاز می شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان کردستان از اول تیرماه 1400 خبر داد.

4567.mp3 سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان کردستان اول تیرماه 1400 آغاز می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در اولین نشست سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدورود به دبستان که در آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد؛ با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش از اول تیرماه آغاز و تا شهریور ماه1400 ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در همین راستا تعداد 17 پایگاه (10 پایگاه نوع الف، 7 پایگاه نوع ب) به منظور سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است؛ گفت: ازاین تعداد 3 پایگاه در مرکز استان و 14 پایگاه در سطح شهرستان ها و مناطق فعالیت خواهند کرد.

رنجبر با بیان اینکه در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش 50 هزارتومان است که باید توسط اولیا پرداخت شود؛ گفت: در همین راستا دستگاه های کارت خوان در پایگاههای سنجش استقرار و اولیای گرامی از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

 رنجبر با اشاره به زمان نوبت دهی سنجش نوآموزان گفت: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می کنند؛ مدیر مدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه «سیدا» تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه سنجش نسبت به نوبت گیری برای نوآموزان اقدام می کند  تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه نمایند.

رنجبر افزود: کمیته ای جهت انتخاب نیروهای واجدالشرایط با حضور کارشناسان ناظر شنوایی، بینایی و تخصص هوش تشکیل شده است که از بین متقضیان افراد واجدالشرایط  را انتخاب می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بابیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4567
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید