• انتشار: 1397/05/28 - 14:08
  • تعداد بازدید: 457
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
متقيان اعلام كرد:

سنجش 3 هزار و 626 نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان شمالي تا پايان تيرماه

رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي خراسان شمالي گفت: از زمان اجراي برنامه سنجش(5 تير) تا 28 تيرماه تعداد حدود 4 هزار نوآموز مورد بررسي قرار گرفته اند.

1187.mp3 سنجش 3 هزار و 626 نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان شمالي تا پايان تيرماه

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، ستاد هماهنگی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سال تحصیلی 98-97 استان خراسان شمالی با حضور براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر اعضای اجرایی ستاد  برگزار شد.


براتعلی حاتمی ضمن تاکید بر اجرای صحیح برنامه سنجش گفت: اعتقاد راسخ به مسئول بودن منجر به انجام کار به نحو احسنت می شود. وی با تاکید براینکه هیچ کاری در آموزش و پرورش غیرمهم نیست افزود؛ برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از جمله کارهای مهم آموزش و پرورش و جز افتخارات نظام جمهوری اسلامی است. حاتمی افزود: در سالهای اخیر رشد قابل ملاحظه ای در امر کمی و کیفی غربالگری نوآموزان بوجود آمده که این خود نشان از اهمیت موضوع سنجش و تاثیر آن بر کیفیت آموزشی دارد.


علی متقیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالي نیز از کلیه اعضای ستاد به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه سنجش تقدیر و تشکر کرد و گزارشی از نحوه عملکرد پایگاههای سنجش شهرستانها و مناطق برای اعضای ستاد ارائه كرد.


وی آمار پایین ارجاعی از مدارس به پایگاههای اولیه 2- وضعیت نامناسب سرمایشی در برخی پایگاهها 3- عدم همکاری مناسب بعضی از مدیران مدارس در اجرای این برنامه را از جمله مهمترين مشكلات پيش رو دانست.


متقیان گفت: از ابتدای این برنامه تا مورخه 28/4/97 تعداد 3 هزار و 626 نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این بین تعداد 2 هزار و 748 نوآموز به مدارس عادی معرفی و تعداد 878 نوآموز نیز به مرحله تخصصی ارجاع شدند.


وی افزود: امسال در سطح استان 11 پایگاه به صورت ثابت و1پایگاه به صورت سیار از پنجم تیرماه سال جاری مشغول به اجرای این برنامه می باشند، ارزیابی دانش آموزان دیرآموز که در سنجش سال قبل تشخیص داده شدند نیز در شهریور ماه اجرا می شود.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1187
کلمات کلیدی