• انتشار: 1399/12/25 - 23:10
  • تعداد بازدید: 1000
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سومین نشست مشترک اداره آموزش و پرورش استثنایی با معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در استان مرکزی

اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در رابطه با شناسایی، جذب و آموزش اولیاء کم سواد و بی سواد نشست مشترکی برگزار کردند.

4269.mp3 سومین نشست مشترک اداره آموزش و پرورش استثنایی با معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از  روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی، این نشست با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاران اداری به صورت پخش زنده در شبکه شاد برگزار شد.

"محمود عسکری" ضمن خوش آمد گویی و تبریک عید مبعث بیان کرد: آگاه شدن واحدها از اهداف یکدیگر امری ضروری است. همچنین به حضور پررنگ و مقید "حسین میرزایی" معاون نهضت سوادآموزی و همکارانشان در رساندن نهضت سوادآموزی استان از رتبه های آخر به رتبه های اول اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت بسیار خوب همکاری های بین بخشی اداره آموزش و پرورش استثنایی و معاونت سوادآموزی امیدواریم به زودی ریشه بی سوادی در استان خشک شود.

"حسین میرزایی" ضمن تبریک عید مبعث و عید باستانی نوروز از همکاری بسیار خوب اداره آموزش و پرورش استثنایی با معاونت نهضت سوادآموزی، بخصوص برگزاری دوره های زبان اشاره و خط بریل تقدیر و تشکر نمود.

معاون نهضت سوادآموزی گفت: اقدامات اداره آموزش و پرورش استثنایی جهت تحقق عدالت آموزشی، آموزش مهارت های زندگی و حرفه ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه امری بسیار ستودنی است.

"حسین میرزایی" در رابطه با آموزش بزرگسالان بیان کرد: بی سواد به افرادی که توانایی خواندن و نوشتن ندارند و کم سواد افرادی که مدرک تحصیلی زیر پایه ششم دارند، اطلاق می شود. دوره های نهضت شامل دوره سوادآموزی و دوره انتقال می باشد که در دوره سوادآموزی با گذراندن 400 ساعت آموزش، مدرک معادل سوم ابتدایی می گیرند و در دوره انتقال با گذراندن 600 ساعت آموزش، مدرک معادل ششم ابتدایی کسب می کنند.

وی افزود: با اینکه استان مرکزی جزء 7 استان برتر باسواد کشور می باشد، اما طرح پوشش تحصیلی در استان هنوز به صد در صد نرسیده است. سطح دانش، بینش اولیاء در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر است، از همین رو خواستار معرفی اولیای بی سواد توسط مدیران مدارس می باشیم.

وی بیان کرد: جامعه هدف ما افراد 10 تا 49 سال می باشد و بخاطر موقعیت صنعتی و مهاجر پذیر بودن استان مرکزی، هر ساله افراد کم سواد یا بی سواد به استان وارد می شوند.

معاون نهضت سواد آموزی خاطر نشان کرد: کلیه کارمندان دولت می توانند با نهضت سواد آموزی همکاری داشته باشند. همچنین دانش آموزان دوره متوسطه به بالا می توانند والدین خود را آموزش دهند و حق الزحمه دریافت نمایند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4269
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید