• انتشار: 1397/02/18 - 09:02
  • تعداد بازدید: 396
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رنجبر اعلام كرد

شركت بیش از ۲۶ هزار نو آموز كردستاني در طرح سنجش تحصيلي

رییس اداره آموزش و پرورش استان كردستان گفت: سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۴۵ نو آموز بدو ورود به دبستان کردستانی در طرح سنجش شركت كردند.

923.mp3 شركت بیش از ۲۶ هزار نو آموز كردستاني در طرح سنجش تحصيلي

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، خلیل رنجبر در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در استانداری کردستان گفت: سال گذشته تعداد 16 مرکز به منظور سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان با همکاری ۱۸۱ نفر از عوامل اجرایی راه اندازی شد که حاصل فعالیت این مراکز غربال گری بیش از ۲۶ هزار نو آموز در سطح استان بود . 


وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه سنجش غربالگری دانش آموزان به منظور جایدهی درست در نظام آموزشی است ، مداخله به هنگام ، ارایه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی را از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد . 


رنجبر گفت : برنامه سنجش هر ساله با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی ، بهزیستی و استانداری  در استان اجرا و نو آموزان از نظر بینایی ، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی مورد سنجش و غربالگری قرار می گیرند . 


وي به پیشینه سنجش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طرح سنجش از سال ۷۴ آغاز شده و هم اکنون به عنوان یک برنامه در دست پیگیری و اجراست گفت : خوشبختانه کردستان یکی از استانهای موفق در اجرای این برنامه است و در سال گذشته قریب به ۱۰۰درصد نو آموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش شرکت کردند


وی با اشاره به لینک سامانه سنجش با سامانه سناد ، به تشریح فرایند اجرای کار و نحوه پذیرش و سنجش نو آموزان و سنجش جسمی و آمادگی تحصیلی نو آموزان پرداخت و گفت : در صورت نیاز ، دانش آموزان مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و برای پایش آیتم ها ارجاع می شوند . 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 923
کلمات کلیدی