• انتشار: 1402/03/01 - 13:59
  • تعداد بازدید: 429
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شرکت 1000 دانش آموز با نیازهای ویژه کردستانی در سفرهای تربیتی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: یک هزار و 117 دانش آموز با نیازهای ویژه در سفرهای یک روزه تربیتی امید و نشاط مدارس استثنایی استان شرکت کردند.

6892.mp3 شرکت 1000 دانش آموز با نیازهای ویژه کردستانی در سفرهای تربیتی

به گزارش روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی  با اشاره به برگزاری این سفرهای تربیتی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر ۲۰ مدرسه مستقل استثنایی در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان در اردوهای یک روزه امید و نشاط شرکت کردند.

وی گفت: سفرهای تربیتی یکی از بهترین راهکارهای کشف و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و جزو بهترین وماندگارترین خاطرات دانش‌آموزان در دوران تحصیل است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: یک هزار و 117 دانش آموز با نیازهای ویژه در سفرهای یک روزه  تربیتی امید و نشاط مدارس استثنایی استان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اردوی مدرسه فرصتی عالی برای توسعه طیف وسیعی از مهارت‌های اجتماعی است، افزود: بیشتر فعالیت‌ها در اردوهای مدارس بصورت گروهی و تیمی است، که برای تقویت روابط دوستانه جدید با دانش‌آموزانی که کمتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید و موثر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مهم تربیتی اردوهای دانش‌آموزی است، برگزاری اردو را در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان مؤثر دانست و افزود: ارتقای روحیه مشارکت‌جویی و کارگروهی، پذیرش نظم و قانونمندی و نیز آماده‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان از دیگر دستاوردهای اردوهای تربیتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تمرین زندگی مستقل از خانواده، تقویت روحیه جمع‌پذیری و قانون‌مندی، کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و تقویت امید، نشاط وشادابی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف دیگر برگزاری این برنامه برشمرد.

محمدی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت، یادآور شد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع می‌شود و خدمت به آنان موهبتی الهی، ارزشمند و ماندگاراست.

 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6892
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید