• انتشار: 1399/03/26 - 21:38
  • تعداد بازدید: 525
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کردستان

شرکت 750 دانش‌آموز با نیاز ویژه درپویش ورزش درخانه

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از استمرار فعالیت تربیت بدنی دانش آموزان با نیاز ویژه در ایام تعطیلی مدارس با اجرای پویش ورزش در خانه خبر داد

3018.mp3 شرکت 750 دانش‌آموز با نیاز ویژه درپویش ورزش درخانه

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با برشمردن ورزش خانگی بعنوان راهکار ی برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با ویروس کرونا گفت: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه ،حفظ نشاط و شادابی دانش آموزان پویش ورزش در خانه  از تاریخ 15 اسفند98 تا 23 خردادماه 99 در مدارس مجازی استان اجراشد.


رنجبر با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی واجرای برنامه های پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان با نیاز ویژه گفت: از طریق مدارس مجازی وکانالهای ارتباطی انجام حرکات ورزشی دانش آموزان در منزل پیگیری و ترویج داده شد .


وی افزود : فعالیت ها ی ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین در محیط خانه ورزش کنند.


رنجبر  در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی به ویژه فعالیت های ورزشی تأکید دارد. افزود: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه می‌باشد.


وی با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط ،کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آن ها کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند ،به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه  یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3018
کلمات کلیدی