• انتشار: 1397/04/30 - 10:35
  • تعداد بازدید: 475
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ششمین همایش فرهنگیان ناشنوای سراسر کشور در تبریز برگزار شد

غفوريان: در سال 96 بيش از 220 هزار ساعت كارگاه آموزشي برگزار شد

ششمین همایش فرهنگیان ناشنوای سراسر کشور 25 تیرماه با حضور معاون برنامه ريزي آموزشی و توانبخشی سازمان در محل مجتمع استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

1115.mp3 غفوريان: در سال 96 بيش از 220 هزار ساعت كارگاه آموزشي برگزار شد

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، در این مراسم محسن غفوریان معاون برنامه ريزي آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش کشور ضمن تشکر از زحمات عزیزان ، علاقمندی زیاد خود را در زمینه یاری رساندن به ناشنوایان  در جهت ارتقای سطح آموزشی و دانشگاهی و مهارتهای اجتماعی آنان ابراز كرد.


وي افزود: باید تلاش کنیم تا شرایط آموزشی دانش آموزان از نظر کیفی ارتقا پیدا کند و دانش آموزان از تمامی فرصتها برای آموزش از جمله زبان اشاره بهره مند شوند.


وی ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی بالغ بر 220000 ساعت در سال 96 گفت: حوصله و توجه به زبان اشاره در اولویت کار سازمان برای ناشنوایان است.


معاون برنامه ريزي آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: یک فرد ناشنوا حق دارد از تمامی راههای ارتباطی برای برقراری ارتباط با جامعه شنوایان استفاده کند و زبان اشاره به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی باید فرآیند آموزش را از لحاظ کیفی ارتقاء دهد.


غفوریان ضمن اعلام قانونی بودن استفاده از زبان اشاره در مدارس و اداره ، تاکید کرد: باید در آموزش از تمامی ابزارها استفاده كرد تا دانش آموزان بهتر یاد بگیرند.


در ادامه مریم خوشبخت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربايجان شرقي بعد از خیر مقدم به مهمانان شرکت کننده، با اشاره به سخن هلن کلر « ناشنوا چشم را جایگزین گوش می کند و باید با چشمان خود بشنود »  اعلام کرد: در سطح استان آذربایجان شرقی 336 دانش آموز ناشنوا بهمراه 30 نفر دانش آموز ناشنوای دارای معلولیتهای چندگانه در مدارس با نیازهای ویژه حضور دارند و 84 نفر همکار ناشنوا در استان در خدمت این عزیزان هستند.


مراسم با پخش فیلم تهیه شده توسط هنرمند ناشنوا جواد شیرپور از تهران ، دف زنی هنرمند ناشنوا سعداله رنجبری معلم ورزش از کردستان و اجرای سرود توسط گروه سرود طنین سکوت انجمن ناشنوایان تبریز ادامه و با بازدید از نمایشگاهی از هنرنمایی ها و دست آوردهای هنرمندان ناشنوای تبریز پایان یافت.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1115
کلمات کلیدی