• انتشار: 1398/03/28 - 11:56
  • تعداد بازدید: 468
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فعاليت پايگاههاي سنجش استان سمنان از يكم تيرماه آغاز مي شود

جلسه ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان بدو ورود به دبستان استان سمنان برگزار و مقرر شد فعاليت پايگاهاي اين استان از يكم تيرماه آغاز شود.

1821.mp3 فعاليت پايگاههاي سنجش استان سمنان از يكم تيرماه آغاز مي شود

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، اين جلسه با حضور جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، محمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان و امینیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در محل سالن جلسات برگزار شد.


محمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به اهمیت طرح سنجش نو آموزان از اجرای مطلوب این طرح در سال گذشته تقدیر کرد.


محمدی نقطه هدف طرح سنجش را در زمان ورود به پیش دبستان دانست و افزود با جایدهی مناسب دانش آموزان می توان از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد.


 وی افزود: ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها باید نهایت همکاری جهت اجرا، پیگیری، اطلاع رسانی و پشتیبانی از طرح سنجش را داشته باشند.


دکتر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در سخنانی در خصوص همکاری دانشگاه علوم پزشکی با پایگاه های طرح سنجش اعلام آمادگی نموده و افزود معاینات نو آموزان در پایگاه های سلامت به انجام رسیده و در پرونده ی سلامت دانش آموزان به ثبت خواهد رسید.


مريم امینیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز ضمن تشکر از عوامل اجرایی طرح سنجش در کلیه شهرستان ها و مناطق تصریح کرد: در سال گذشته 12 هزار 133 نفر در طرح سنجش مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی، دید رنگ تست/ گفتاری، قد، وزن و توده بدنی، قد به سن، اختلال پوست و مو، دهان و دندان و وضعیت حرکتی قرار گرفتند.


وي افزود: در سال در سال جاری 8 پایگاه ثابت و سیار بابیش از 60 نفر نیروی اجرایی در سطح استان فعال خواهند بود.


امینیان اضافه کرد: نوبت گیری از سوی مدارس از 18 خرداد آغاز و از یکم تیرماه تا پایان شهریورماه پایگاه های سنجش دایر خواهند بود. سنجش نو آموزان پیش دبستان نیز پس از ارزیابی دانش آموزان بدو ورود به دبستان و از هفته ی اول شهریور ماه آغاز خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1821
کلمات کلیدی