• انتشار: 1399/04/18 - 13:00
  • تعداد بازدید: 1308
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کردستان

فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان آغاز شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از آغاز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه درفضای مجازی خبر داد.

3307.mp3 فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از 15 تیرماه تا پایان مردادماه برگزارخواهد شد.


رنجبر غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهم ترین فرصت های تربیتی عنوان کردو گفت: فعالیت های های اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه با رویکرد آموزش وتوسعه ی مهارت های عملی از طریق انجام فعالیت های فرهنگی وتربیتی خواهدبود.


وی اظهار کرد :  برنامه‌ های اوقات فراغت با شعار "هرخانه یک پایگاه تابستانی"، هر دانش‌آموز یک مهارت " در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد آغاز شد.


رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و استمرار فعالیت های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم ترین اهداف فعالیت های تابستانی عنوان کرد وگفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهم ترین برنامه ها ی اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت  دانش آموزان می باشد.


رنجبر تقویت قوای جسمی، ذهنی و روحی، توانمندسازی دانش آموزان در رشته های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقای مهارت های زندگی وبرنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف کلاس های غنی سازی اوقات فراغت برشمرد.


وی افزود: با تقویت مهارت های دانش آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها می توان توانمندی ها وظرفیت های ارزشمند در زمینه های مختلف فرهنگی ،هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند .


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای نیازهای روحی، ذهنی وجسمی خاصی می باشند، اضافه کرد: اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش یک اصل مهم در نظام آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد .







  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3307
کلمات کلیدی