• انتشار: 1398/12/17 - 09:54
  • تعداد بازدید: 468
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
خوزستان

لزوم استمرار فعالیت های آموزشی ، پرورشی و توان بخشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمان تعطیلی مدارس

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از لزوم استمرار فعالیت های آموزشی ، پرورشی و توان بخشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمان تعطیلی مدارس خبر داد.

2623.mp3 لزوم استمرار فعالیت های آموزشی ، پرورشی و توان بخشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمان تعطیلی مدارس

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خوزستان علی مبینی با تاکید بر شرایط ویژه کشور گفت: امروز در شرایطی که برای حفظ آرامش روانی و رعایت بهداشت عمومی به عنوان مهمترین روش های مقابله با کروناویروس تصمیم بر تعطیلی مدارس گرفته شده، خانواده ها و دانش اموزان را در خصوص ادامه روند آموزشی با یک چالش جدی روبرو کرده از این رو از معلمان و همکاران محترم تقاضا دارم به عنوان یک گروه مرجع برای کمک به حل این چالش خصوصا در خانواده های دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه تلاش کنند.


وی گفت: مدیریت آموزش و پرورش استثنایی خوزستان نیز با برگزاری جلسات پیشگیری از کرونا ویروس وتشکیل کارگروه های تخصصی و قطب بندی مدارس براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، بر استمرار امر آموزش و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و پرورشی در زمان تعطیلی مدارس و استفاده از توان و ظرفیت همکاران تاکید ویژه دارد.


ممبینی تاکید کرد: آموزش و تدریس های مجازی ،ارائه محتوای آموزشی و توانبخشی و پیگیری روند آموزش دانش اموزان ،تهیه و توزیع بروشورهای آموزش پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، توجیه نیروهای خدماتی و سرایدارن مدارس در خصوص اقدامات نظافتی و اموزش والدین و دانش آموزان در خصوص اقدامات پیشگیرانه و مزایای قرنطینه خانگی در مقابله با ویروس کرونا از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که مقرر شد به صورت جدی پیگیری شود.


وی تعطیل کردن مدارس را فرصتی مناسب برای بالابردن شرایط بهداشتی فضاهای آموزشی اعلام کرد وگفت : لازم است مدیران همه مدارس در روزهای تعطیل نهایت استفاده از فرصت را بکنند ودر خصوص ضدعفونی کردن همه کلاس ها ،راهروها ،سرویس های بهداشتی وهر جایی که محل حضور وتجمع دانش آموزان به شمار می رود اقدام نمایند.


رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی از تشکیل سه کارگروه بهداشت و سلامت، تولید محتوا و فناوری اطلاعات در سطح ستادی با حضور کلیه کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی با هدف سازماندهی و نظارت بر فعالیت ها ، ارایه خدمات و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.


همچنین در این جلسه کلیه مدارس استان در 9 قطب تقسیم شده و هر قطب با مسئولیت یکی از کارشناسان با تشکیل گروه های مجازی، و توجیه مدیران در خصوص تولید محتوا شامل درس افزر و نرم افزار و فایل های مکتوب و صوتی و تصویری و برقراری ارتباط با والدین و پیکیری وضعیت دانش اموزان اقدام کند.


لازم به ذکر است درانتهای این جلسه چالش‌ها و مشکلات پیش روی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرقت و راهکارهای لازم توسط همکاران ارائه شد.


 


قطب بندی مدارس استان


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2623
کلمات کلیدی