• انتشار: 1397/02/17 - 14:46
  • تعداد بازدید: 740
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مرکز مشکلات ویژه یادگیری ژرفای ذهن در ناحیه یک سنندج افتتاح شد

بیست وچهارمین مرکز مشکلات یادگیری استان كردستان با حضور رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان،معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک سنندج وجمعی از کارشناسان حوزه استثنایی و آموزش ابتدایی در سنندج افتتاح شد.

920.mp3 مرکز مشکلات ویژه یادگیری ژرفای ذهن در ناحیه یک سنندج افتتاح شد

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، خليل رنجبر رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان كردستان در اين باره گفت: این مرکز بیست وچهارمین مرکز مشکلات  ویژه یادگیری  در استان و هفتمین مرکز شهرستان سنندج و اولین مرکز خصوصی است که دراین شهرستان به بهره برداری می رسد.


وی با بیان اینکه  دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری در یک یا چند زمینه ی درسی معمولا افت تحصیلی دارند ولی با این حال توانایی های شناختی و هوشی آنان اغلب در حد متوسط یا بالاتر قرار دارد.


رنجبر افزود: با این که مراكز مشكلات ويژه يادگيري در استان به 24کلینیک درمانی افزایش پیدا کرده است  ، اما به نظر مي رسد در كنار افزايش مراكز نياز است نگرش معلمان مدارس عادي نيز به تبع آن نسبت به اين مقوله توسعه يابد.


رنجبر گفت: روزانه بیش از 300  دانش آموز به مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح استان مراجعه می کنندواز خدمات تشخیصی ودرمانی این مراکز بهره مند می شوند. وی درادامه خاطرنشان شد درصد شیوع این اختلال معمولا بین 1 تا 3 درصد تخمین زده شده که تاکنون ارقام گزارش شده درباره کودکان با اختلال ویژه در یادگیری کمتر از 1 درصد نبوده است. لذا اگر پایین ترین رقم گزارش شده را برای جمعیت مدرسه ای جامعه ایران بپذیریم، در حدود حداقل 190 هزار دانش آموز با مشکلات ویژه در یادگیری خواهیم داشت که به کمک های جدی متخصصان اين حوزه و روان شناسان نیاز دارند.


درادامه باتوته معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرستان سنندج با تقدیر وتشکر از کارکنان حوزه آموزش وپرورش استثنایی گفت: تشخیص به موقع وزود هنگام اختلال (پیش از دبستان ویا سال اول دبستان) وشروع برنامه های آموزشی ویژه، در میزان موفقیت درمان وهمچنین طول مدت درمان بسیار مؤثر است.


وی افزود: این ضایعه نیاز به مداخلات تخصصی دارد و پیش بینی آموزشهای جبرانی و فشار به كودك با كلاسهای خصوصی و.... چاره ساز نیست. لذا پس ازمراجعه به كارشناسان مربوطه وانجام ارزیابی های حركتی ، هیجانی ، عاطفی و آموزشهای خاص اختلال یادگیری برنامه های آموزشی متناسب با مشكلات دانش آموزان تدوین می شود.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 920
کلمات کلیدی