• انتشار: 1398/12/27 - 17:43
  • تعداد بازدید: 550
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
لرستان

مسابقات مجازی فرهنگی هنری و قرآنی با شعار

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از برگزاری مسابقات مجازی بهار سلامت با شعار ((ما تعطیل نیستیم )) بین دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی و فرهنگیان خبر داد

2676.mp3 مسابقات مجازی فرهنگی هنری و قرآنی با شعار

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، حجت اله مومنی با بیان این خبر افزود:  با توجه به تعطیلی مدارس  سراسر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف غنی سازی اوقات فراغت و بیان راههای مقابله با کرونا ویروس در قالب های مختلف هنری  ، مسابقات مجازی  در رشته های نقاشی ، کاریکاتور ، پوستردیجیتال ، نقاشی خط ، خوشنویسی نستعلیق  ،  شعر طنز ، تکنوازی ، تکخوانی ویژه پسران برای دانش آموزان و شعر طنز و خوشنویسی نستعلیق برای فرهنگیان  برگزار می شود .  وی برای سهولت در ارسال آثار دانش آموزان و فرهنگیان شرکننده به استفقاده از پیام رسان های فارسی ایتا ، سروش و بله تاکید کرد و افزود : شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به شماره 09393831418 به این پیام رسان ها ارسال کنند . 


مومنی در ادامه تصریح کرد : در داوری آثار، کیفیت رنگ آمیزی، خلاقیت و کپی نبودن اثر حائز اهمیت خواهد بود. و شرکت کنندگان می بایست  همراه با اثر خود ، مشخصات  کامل فردی اعم از نام و نام خانوادگی، سن، استان، شهرستان یا منطقه ، آموزشگاه ،   شماره تماس و  موضوع اثر  را ارسال نمایند .


وی آخرین مهلت ارسال آثار را 31فروردین ماه 99 اعلام کرد و گفت : شرکت کنندگان می توانند از 26 اسفندماه سال جاری آثار خود را به شماره اعلام شده دبیرخانه مسابقات ارسال نمایند


مومنی در پایان ادامه داد : پس از داوری آثار 50اثر برگزیده خواهند شد و به صاحبان این 50اثر لوح تقدیر و جوایزی اهدا خواهد شد


 


در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم   از برگزاری مسابقات مجازی قرآنی با (شعار ما تعطیل نیستیم)


با هدف تقویت باورهای اعتقادی دانش آموزان و انس آنها با قرآن و ادعیه وارده از اهل بیت علیهم السلام  خبر داد .


حجت اله مومنی با بیان این مطلب که  بر اساس آموزه های الهی .آزمون های الهی یکی از سنت های الهی است که برای آزمایش  بندگان مومن  و خداپرست و میزان اعتقاد و توکل آنها به قدرت لایزال الهی ایجاد شده  ؛افزود :شیوع کرونا ویروس فرصتی است برای پرداختن به مفاهیم ناب الهی و باید از این فرصت برای تقرب به خداوند متعال و انس با مفاهیم ناب قرآنی استفاده کرد .


وی خاطر نشان کرد :با این نگاه و در راستای ارج نهادن به سخنان مقام معظم رهبری در راستای انس مردم با صحیفه سجادیه و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه علاوه بر مسابقات قرائت مجلسی قرآن کریم . ترتیل قرآن و اذان .دعای هفتم صحیفه سجادیه هم به صورت کتبی برای علاقمندان در نظر گرفته شده است .  .


 


مومنی ادامه داد: مفاهیم قرآن  یکی از جمله مفاهیمی است  که می‌تواند نقش مهمی را در توسعه آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد.  وی ادامه داد :جوانان ما ارتباط و انس خوبی با آموزه های قرآنی  دارند و انشاءلله بتوانیم در عرصه خدمت به قرآن  نقش خود را به خوبی برای قوی شدن باورهای دینی دانش آموزان و فرهنگیان  ایفا کنیم .


 


وی  ادامه داد: ما امسال درگیر کرونا ویروس  و تعطیلی مدارس هستیم و باید بتوانیم برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و انس آنها با قرآن و اهل بیت برنامه ریزی کنیم .


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه  با بیان محتوای مسابقات قرآنی افزود :این مسابقات در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شده و شرکت کنندگان می توانند در رشته تلاوت مجلسی قرآن حداکثر به مدت ۵ دقیقه  و در رشته ترتیل به مدت ۳ دقیقه و در رشته اذان هم به صورت کامل  اجرا نمایند .


وی زمان برگزاری این مسابقات را از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۳۱ فرودین ماه ۹۹ اعلام کرد و ادامه داد :


دانش آموزان و فرهنگیان پسر فایل اجرای خود را به شماره 09167489262   و دانش آموزان دختر و همکاران بانوی فرهنگی هم در رشته های تلاوت . ترتیل و صحیفه سجادیه فایل اجرای خود را به شماره 09167057400 در پیام رسان های داخلی ایتا و سروش ارسال نمایند .


وی در پایان افزود :در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۹ به ۵۰ نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2676
کلمات کلیدی