• انتشار: 1398/06/17 - 14:26
  • تعداد بازدید: 593
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
آذربایجان شرقی

مصاحبه با لیلا بابازاده رتبه 393 رشته علوم تجربی کنکور98 از شهرستان ملکان

لیلا بابازاده دارنده رتبه 393 کنکور سراسری در گفتگو با روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از رموز موفقیت خود گفت.

1973.mp3 مصاحبه با لیلا بابازاده رتبه 393 رشته علوم تجربی کنکور98 از شهرستان ملکان


به گزرش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی، خانم لیلا بابازاده دارنده رتبه 393 کنکور سراسری در گفتگو با این واحد از رموز موفقیت خود گفت.گزیده ای از این گفتگو را در ذیل مشاهده می کنید.


1-لطفا خودتان را معرفی کنید؟


 من لیلا بابازاده ی ملکی از شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی هستم.


2- خلاصه ای از مقاطعی که تاکنون تحصیل کرده اید؟


کلاس اول تا پنجم را در مدرسه غیر انتفاعی و همراه دانش آموزان عادی درس خواندم و در سال ششم به مدرسه استثنائی مراغه جهت تحصیل رفتم و در همین سال در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و قبول شدم و از سال هفتم تا دوازدهم در مدرسه استعدادهای درخشان بناب (فرزانگان) تحصیل کرده هم چنین در سال دهم رشته تجربی را انتخاب کرده ام.


3- چه میزان مطالعه داشتید و شیوه های مطالعه خود را بیان کنید؟


 من سعی کرده ام درس هر سال را در همان سال به طور کامل بیاموزم بخاطر همین در مطالعه برای کنکور با مشکل چندانی برای دروس سال های قبل نداشته ام و با اختصاص دادن وقت اندک توانسته ام دروس سه سال آخر را خوب مطالعه کنم. میانگین زمان مطالعه من در سال دوازدهم و در روزهایی که به مدرسه می رفتم 5 الی 6 ساعت و در روزهایی که به مدرسه نمی رفتم 8 الی 10 ساعت بوده تا سال نهم تمام درس هایم را مادرم قرائت می کرد و من با گوش دادن به او درس ها را مطالعه می کردم در سال دهم پس از تهیه تبلت بار مادرم سبک تر شد بیشتر درس ها را از روی تبلت و با استفاده از pdf کتاب ها را می خواندم اما برای خواندن کتاب های تستی و بعضی از دروس مثل زیست شناسی از ذره بین استفاده می کردم ویا مادرم آنها را برایم می خواند. قرائت کتاب ها به وسیله مادرم برای من در سال دوازدهم بیشتر شد بطوری که کتاب های زیست شناسی و شیمی و هم چنین کتاب های تست زیست شناسی را مادرم برایم کاملا می خواند.


4- رمز موفقیت خود را بیان کنید؟


رمز موفقیت من در طول این دوازده سال تحصیل تلاش و عدم ناامیدی بود بطوری که با وجود هزاران مشکل گوناگون که حتی نمی توانستم با وجود نشستن در ردیف اول تخته سیاه را هم ببینم هموره به خدا توکل کردم و وقتی زمین خوردم دستم را بر روی زانوهایم گذاشتم و بلند شدم تا پیوسته مسیرم را ادامه دهم.


5-نقش خانواده و مدرسه در موفقیت شما چه بود؟


 همانطور که در بند های قبلی گفتم نقش مادرم در موفقیت من بسیار پر رنگ بود بطوری که می توانم بگویم اگر زحمت ها و دلسوزی های او نبود شاید الان نمی توانستم بخوانم و بنویسم چون من در بین دانش آموزان عادی درس می خواندم و از خط بریل استفاده نمی کردم، مدرسه امتحانات کتبی را برای من در A3 چاپ می کردند و معلمان چیزهایی را که در تخته می نوشتند همزمان قرائت می کردند.


6- در چه رشته دانشگاه قصد ادامه تحصیل دارید؟


من قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی را دارم تا با تحصیل در مقاطع بالاتر این رشته بتوانم کاری برای تمام مردم جهان انجام دهم و پیشرفتی در زمینه درمان بیماری ها حاصل کنم.


7- چه توصیه ای برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی دارید؟


 توصیه من به کسانی که شرایط من را دارند این است که دیدن تنها با چشم ظاهری انجام نمی شود. دیدن با تمام وجود است به نظر من دیدن واقعی زمانی رخ می دهد که بتوان چیزی را با تمام وجود حس کرد پس نباید این محدودیت ظاهری مانع و محدودیتی برای پیشرفت ایجاد کند.


8- جلسه امتحان چطور بود؟


هر قدر از شرایط بد جلسه کنکور بگویم باز هم نتوانسته ام گوشه ای از آن را توصیف کنم، اولا منشی من سرعت عمل کافی برای قرائت و پرکردن پاسخ نامه را برای یک دانش آموز کنکوری نیازمند منشی نداشت بطوری که در چند سوال اگر دقت و تیز بینی من نبود این سوالات شمارشی را اشتباه شمرده بود همچنین من مجبور شدم سوالات عربی با یک ذره بین 2 سانتی بخوانم و جواب دهم که شاید یک فرد معمولی نتواند با آن حتی یک بند را بخواند.


9- اگر مطلب خاصی دارید بفرمایید؟


از مسئولین خواهشمندم اگر دانش آموزانی مثل من واقعا سخت تلاش می کند حقوق آن ها ضایع نشود و این اتفاقات برای من در مقاطع بالاتر نیز دوباره تکرار نشود .   


 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1973
کلمات کلیدی