• انتشار: 1398/01/25 - 12:21
  • تعداد بازدید: 647
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نخستین مرکز پیش دبستانی مستقل دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد

با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان لرستان و جمعی از والدین، نخستین مرکز پیش دبستانی مستقل دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد.

1708.mp3 نخستین مرکز پیش دبستانی مستقل دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این آیین اظهارداشت : دراین مرکز خدمات ویژه گفتار درمانی و کاردرمانی و سرویس های رایگان ارائه می شود.


وي با اشاره به تامین برخی تجهیزات کودکان با نیازهای ویژه افزود: این مرکز(مدرسه نهال) پیش از این مخروبه بوده و کد تخریب داشته که با همت سازمان آموزش وپرورش  استثنایی کشور و اعتبار بک میلیارد و 200 میلیون ریال بازسازی و بهسازی شده است.


وی با اشاره به حضور 26 دانش آموز در این مرکز گفت: شیفت عصر مدرسه نهال نیز برای آموزش کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم فعال است.


مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: پوشش تحصیلی مراکز پیش دبستانی استان قبل از دولت تدبیر و امید در سال 92 معادل 37 درصد بوده که امسال به 70 درصد رسیده است.


زینی وند مقدم افزود: فعالیت این مراکز در مناطق محروم، روستایی و کمتر توسعه یافته استان بسیار پایین بوده که با صرف هزینه و اقدامات دولت پوشش این مراکز به 60 درصد افزایش یافت.


وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه کیفی نیز جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی برگزار شد و آموزش بهنگام دانش آموزان کم توان برای ورود به مقطع ابتدایی در دستور کار است.


وی با اشاره به اینکه ارتقا مهارت های حرفه ای معلمان و مدرسان پیش دبستانی به صورت مستمر انجام می شود تصریح کرد: در مدیریت یکپارچه نیز هماهنگی و همکاری خوبی با کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و بسیج برای کمک به توسعه مراکز پیش دبستانی در مراکز محروم ایجاد شده است.


به گفته زینی وند مقدم حدود سه هزار و 500 دانش آموز استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1708
کلمات کلیدی