• انتشار: 1400/03/22 - 12:47
  • تعداد بازدید: 1087
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف مهارت آموزی و ایجاد شغل برای دانش آموزان با نیازهای ویژه،

نخستین کارگاه «آموزش کاربافی» در شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد

نخستین کارگاه دست‌ بافته‌ های سنتی «کاربافی» ویژه دانش آموزان توانیاب با نیازهای ویژه در شهرستان شهرستان آران و بیدگل افتتاح و راه اندازی شد.

4647.mp3 نخستین کارگاه «آموزش کاربافی» در شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نخستین کارگاه دست‌ بافته‌های سنتی «کاربافی» ویژه دانش آموزان توان یاب با نیازهای ویژه، در آموزشگاه «امید» شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، «کاربافی» یکی از صنایع نساجی سنتی و از هنرهای دستی است که بیشتر در استان یزد بافته می شود و این کارگاه و این رشته شغلی، برای نخستین بار در استان اصفهان و در شهرستان آران و بیدگل به منظور آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است.

بر این اساس، دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره متوسطه، نیازمند مهارت آموزی و ایجاد شغل برای آینده هستند، که به همین منظور آموزشگاه مذکور در سال های اخیر، حرفه هایی از قبیل «مشبک کاری» و «آموزش هنر زندگی» شامل آشپزی و دوخت های ساده را برای آموزش دانش آموزان توان یاب دوره متوسطه در نظر گرفته و آموزش های لازم برای کسب مهارت در این رشته ها را ارائه می دهد.

در این گزارش آمده است؛ تجهیز این کارگاه در فضایی به مساحت ۶۰ متر مربع و با نصب سه دستگاه کاربافی در سایزهای مختلف برای بافت پارچه های سنتی با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال با حمایت خیرین آموزشگاه و همکاری مربیان و بانوان کارآفرین استان یزد، راه اندازی شده است.

شایان ذکر است؛ آموزشگاه امید آران و بیدگل با بیش از ۱۰۰ دانش آموز کم توان، ناشنوا و نیمه شنوا، نیمه بینا، جسمی و اتیسم و ۲۳ کادر و پرسنل آموزشی و اداری در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کلاس های ضمیمه در شهرستان آران و بیدگل مشغول به فعالیت است.

 
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها
  • کد خبر : 4647
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید