• انتشار: 1398/09/18 - 11:48
  • تعداد بازدید: 522
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کردستان

نهادینه سازی مهارت های زندگی راهبرد اصلی در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه است .

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان نهادینه سازی مهارت های زندگی را راهبرد اصلی در نظام آموزشی وتربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد .

2260.mp3 نهادینه سازی مهارت های زندگی راهبرد اصلی در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه است .

به گزارش روابط عمومی آموزش وپررورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به برگزاری طرح یک روز با مهارت های زندگی برای سومین سال متوالی در مدارس با نیازهای ویژه استان اظهار داشت: مدرسه علاوه بر کارکردهای رسمی آموزش خواندن و نوشتن باید در زمینه های آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیز ایفای نقش کند .


رنجبر گفت : این طرح در دوره های تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و حرفه ای دوره دوم با شرکت بیش از 1360 دانش آموز دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی ودارای اختلال طیف اتیسم برگزار می شود .


وی هماهنگ کردن محتوا، وسایل وابزارهای آموزشی وکمک آموزشی با شرایط و مهارتهای روز دنیا را از راهکارهای بهینه شدن مهارت آموزی در 22 مدرسه مستقل و 66 مدرسه ضمیمه شهری وروستایی با نیازهای ویژه در استان عنوان کرد واظهار داشت: هدف از آموزش مهارت های زندگی ارتقای بهداشت روانی، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت روانی و رفتارهای سالم است .


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد :مهارت زندگی مهارت شخصی واجتماعی است که دانش آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی های خود با موقعیت های و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند .


رنجبر با بیان اینکه آموزش وپرورش در جوامع مختلف برای بهبود وضعیت زندگی انسان ها وتربیت نیروی انسانی مؤثر تلاش می کند، گفت :ویژگی و شاخصه مهم مدارس پیشرو توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی دانش آموز در مدرسه وآموزش مهارت های زندگی و فراهم آوردن فرصت تمرین در کلاس است .


وی ادامه داد: مهارت های خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط مؤثر، مقابله با استرس، مدیریت بر هیجان، حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر خلاق ونقادانه کاربردی ترین مهارت های است که دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، ارزشها ونگرشهای خود را به توانایی های بالفعل تبدیل سازند .


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2260
کلمات کلیدی