• انتشار: 1396/10/12 - 09:16
  • تعداد بازدید: 448
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
.

نوزدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری استان کردستان افتتاح شد

نوزدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری استان كردستان با حضور رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک سنندج و جمعی از کارشناسان حوزه استثنایی و آموزش ابتدایی افتتاح شد.

663.mp3 نوزدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری استان کردستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، خليل رنجبر، رییس آموزش و پرورش استثنایی استان در این مراسم گفت: این مرکز نوزدهمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان و ششمین مرکز در شهرستان سنندج است که با هدف پیشگیری از افت تحصیلی،ترک تحصیل و جلوگیری از ارجاع اشتباه دانش آموزان به مدارس کم توان ذهنی افتتاح می گردد.


 


وی افزود: در این مرکز برنامه های حمایتی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آنها موجبات تحصیل موفق آنها فراهم شود در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می کند.


 


رنجبر افزود: بیش از 100نفر پرسنل در 19 کلینیک درمانی در سطح استان خدمات تشخیص و درمان را به دانش آموزانی که در یک یا چند موضوع درسی دچار افت و کندی پیشرفت می باشند و از مشکل ذهنی خاصی رنج نمی برند ارائه می دهند.


 


در ادامه باتونه معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرستان سنندج با تقدیر و تشکر از کارکنان حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: اختلال در یادگیری مشکلی پنهان و البته قابل حل است که با ارائه راهکارهای مناسب در مراکز مشکلات ویژه یادگیری جبران و اختلال در یادگیری درمان می شود.


 


وی  افزود: درمان این دانش آموزان در این کلینیک های تخصصی با هزینه بسیار کم صورت می گیرد.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 663
کلمات کلیدی