• انتشار: 1399/12/27 - 01:48
  • تعداد بازدید: 1590
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی خبر داد؛

وبینار برنامه مددکاری اجتماعی مبتنی بر جامعه محلی

وبینار برنامه مددکاری اجتماعی مبتنی بر جامعه محلی با حضور "محمود عسکری " رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و "محمدعلی اله دادی" رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان به صورت پخش زنده در شبکه شاد برگزار شد.

4279.mp3 وبینار برنامه مددکاری اجتماعی مبتنی بر جامعه محلی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی، "محمود عسکری" ضمن خوش آمد گویی بیان کرد: آموزش و پرورش ویژه به مثابه ماشینی است که از قطعات مختلف تشکیل شده است و هیچ کدام از این قطعات به تنهایی نمی توانند حرکت موثری را در این ماشین ایجاد کنند . لازمه رسیدن به هدف این است که همه این قطعات به صورت هماهنگ با هم کار کنند. یکی از قطعات بسیار مهم و موثر حوزه مددکاری اجتماعی است که به عنوان عضوی موثر از تیم توانمند سازی ، ارتقاء سلامت و مقابله با بحران فعالیت می کند.

وی افزود : متاسفانه شناخت ما از این حوزه بسیار محدود و سطحی است و نیاز است که بسیار بیشتر از این حوزه آشنا شده تا بتوانیم قدم های موثر تری را در حوزه آموزش و پرورش ویژه برداریم.

در ادامه "محمدعلی اله دادی" به بیان تاریخچه مددکاری اجتماعی در جهان و ایران پرداخت.

وی در تعریف مددکاری اجتماعی گفت: مددکاری اجتماعی کار حرفه ای است که به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع کمک می کند تا رفاه فردی و اجتماعی خود را ارتقاء بخشند و هدف آن کمک به افراد در توسعه مهارت های خود و توانایی آنها در استفاده از منابع خود و جامعه برای حل مشکلات است. مددکاری اجتماعی علاوه بر بررسی، کاهش و رفع مشکلات فردی و شخصی، به مسائل اجتماعی گسترده تر مانند فقر، بیکاری و خشونت های خانگی و… نیز می پردازد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان افزود: مددکاری اجتماعی حرفه ای است که با وام گرفتن علوم انسانی و اجتماعی از قبیل: جامعه شناسی، روانشناسی، علوم سیاسی، بهداشت عمومی، حقوق و اقتصاد، برای تعامل با نظام مراجع، انجام ارزیابی ها، مداخلات برای حل مشکل کاربرد دارد همچنین اطلاعات جامع درباره انسان به دست می آورد و با استفاده از آن اطلاعات به جنبه های مختلف انسان توجه می کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشور ما، رشته مددکاری اجتماعی نسبت به دهه های گذشته شناخت بیشتری از آن به وجود آمده است اما هنوز هم برخی از افراد از ماهیت این حرفه‌ آگاهی کاملی ندارند.

"محمدعلی اله دادی" در ادامه به بیان روش های اصلی و فرعی ارائه خدمات در مددکاری اجتماعی پرداخت و بیان کرد : مددکاری فردی یا کار با فرد، مددکاری گروهی یا کار با گروه و مددکاری جامعه ای یا کار با جامعه روش های اصلی و مدیریت و امور اداری در مددکاری اجتماعی و پژوهش و تحقیق در مددکاری اجتماعی روش های فرعی ارائه خدمات می باشند.

سپس رئیس انجمن مددکاران اجتماعی استان پذیرش، خودآگاهی مدکار، رازداری حرفه ای، فردیت، مشارکت، رابطه ای حرفه ای، را اصول مددکاری اجتماعی برشمرد و به توضیح در مورد هر یک از آنان پرداخت.

درپایان "محمدعلی اله دادی" به برخی از سوالات همکاران شرکت کننده پاسخ داد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4279
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید