• انتشار: 1397/03/28 - 14:55
  • تعداد بازدید: 409
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پايش بيش از 83 هزار نفر در طرح سنجش سال قبل استان فارس

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با اجراي طرح سنجش در سال قبل بيش از 83 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد پايش قرار گرفتند.

1017.mp3 پايش بيش از 83 هزار نفر در طرح سنجش سال قبل استان فارس

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، عبدالرسول احمدی در جلسه هماهنگی طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو تحصیل در استان فارس گفت: به آینده آموزش و پرورش  باید خوش بین بود چرا که  شواهد و قرائن حاکی از آن است که همه ،دغدغه آموزش و پرورش و سلامت دانش آموزان را دارند و موضوع سلامت نوآموزان و دانش آموزان دغدغه مشترک بین آموزش و پرورش و علوم پزشکی است که این نگاهی قابل تحسين است.


وي افزود: این طرح به خوبی می تواند اطلاعات تکمیلی نوآموزان را در حوزه سلامت در اختیار ما قرار دهد تا از این طریق دانش آموزانی را که دچار اختلال هستند شناسایی و برای درمان  به موقع آنان گام برداشت.


وی همچنین گفت: این طرح اقدامی بسیار خوب و بجاست که زمینه های آن در سطح استان فراهم شده است و همه آمادگی همکاری دارند، لذا لازم است با برنامه ریزی های مناسب نسبت به اجرای به موقع آن اقدام نموده  و با شناسایی اختلالات احتمالی از بروز مشکلات بزرگ در آینده برای نوآموزان جلوگیری کرد .


احمدی تاکید کرد: بایستی شرایطی را فراهم نمود تا فرزندان اقشار نیازمند و محروم بتوانند به صورت رایگان در این طرح مورد سنجش قرار گیرند.


سرپرست آموزش و پرورش فارس همچنین بر لزوم برگزاری جلسات تخصصی خصوصا با محوریت اتباع و مناطق محروم در این خصوص تاکید کرد.


سرپرست اداره كل آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: سال گذشته در قالب این طرح فراگیر، بیش از 83 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.


احمد رحیمی نژاد، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنايي فارس با اشاره به حساسیت موضوع گفت: بدلیل گستردگی و فراگیر بودن طرح ،اجرای آن بر عهده دو  وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذارده شده است که همکاری و تعامل خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.


 


وی ضمن تقدیر از همه کسانی که در اجرای این طرح در سال گذشته همکاری داشته اند گفت: با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بسیاری از پایگاه های سنجش استان فارس برای امسال ارتقاء درجه پیدا کرده اند و با نصب دستگاهpos در پایگاهها، بخش اعظمی از مشکلات دراین خصوص نیز رفع خواهد شد. 


معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم بزشکی استان بیش از پیش آمادگی دارد تا در این خصوص با آموزش و پرورش همکاری نماید.


دکتر کشاورز با اشاره به برخی از مشکلات موجود بر سر راه اجرای کامل این طرح گفت: با همکاری هردو ارگان می توانیم بسیاری از این مشکلات را رفع نموده و با تشخیص به موقع برخی از اختالات احتمالی در نو آموزان نسبت به ارجاع و درمان این عزیزان اقدام نماییم .



در این جلسه علی عسکر نجفی مدیر آموزش و پرورش عشایر سیار فارس نیز ضمن قدردانی از اقداماتی که تا کنون در این خصوص برای دانش آموزان عشایری صورت گرفته است ،با اشاره به شرایط ویژه جامعه عشایری ،خواستار فراهم شدن تمهیداتی برای کم شدن مشکلات سنجش این دانش آموزان در تمامی پایگاه های سنجش در سطح استان شد 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 1017
کلمات کلیدی