• انتشار: 1398/04/24 - 14:35
  • تعداد بازدید: 446
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
فولادوند اعلام كرد:

پايش 21 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی در طرح سنجش

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی افزون بر 21 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و کودک پیش دبستانی در سطح استان مرکزی خبر داد .

1854.mp3 پايش 21 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی در طرح سنجش

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور، شهریار فولادوند با اشاره به اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکان پیش دبستانی در تابستان امسال گفت: این طرح همانند سنوات قبل با مشارکت معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش اجرا مي شود.


رئیس ستاد هماهنگی طرح سنجش استان اعلام کرد: در طرح سنجش امسال 21 پایگاه سنجش در قالب پایگاه های ثابت و سیار مناطق شهری و روستایی سطح استان را پوشش داده و پیش بینی می شود 11 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 10 هزار کودک پیش دبستانی با مراجعه به این پایگاه های مورد ارزیابی و غربالگری قرار گیرند. 


وی افزود : 4 پایگاه ثابت و دو پایگاه سیار در شهرستان اراک ،3 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در ساوه و سایر مناطق یک پایگاه ثابت و سیار سنجش نوآموزان و کودکان پیش دبستانی را برعهده دارند البته سنجش در منطقه نوبران توسط پایگاه ساوه و سنجش در منطقه سربند توسط پایگاه شازند انجام خواهد شد. 


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه اين طرح به منظور شناسایی کودکان با نیازهای ویژه و ارائه توصیه های بهداشتی، آموزشی و برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مناسب برای آنان اجرا می شود، خاطر نشان کرد: این برنامه در دو مرحله شامل غربالگری و پس از آن مرحله تخصصی است که بر اساس نتایج آن نسبت به تعیین جایگاه آموزشی دانش آموزان اقدام می شود.


فولادوند افزود: دانش آموزان در بخش های بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، سلامت و بهداشت، رفتاری، آمادگی تحصیلی و معاینات پزشکی در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار می گیرند. 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1854
کلمات کلیدی